Din mai, Mercedes-Benz Trucks a demarat in Romania programul Fuel Duel, un proiect international prin care proprietarii de flote de camioane pentru transport international, altele decat cele marca Mercedes-Benz, au ocazia sa testeze modelul Mercedes-Benz Actros, in comparatie cu un model din flota proprie. Programul isi propune sa demonstreze modul in care se poate obtine un cost bun de exploatare cu Actros. Alegerea acestui model se datoreaza rezultatelor remarcabile obtinute din punct de vedere eficienta in exploatare prin consum de combustibil si AdBlue, fiabilitate si conducere dinamica.
In Romania, trei camioane Actros sunt disponibile pentru competitiile FuelDuel: doua modele Actros 1845 LS si un model Actros 1842 LS. „Am ales pentru Fuel Duel o configuratie comuna camioanelor pentru transport de lunga distanta, pe care noi o intalnim in cererile clientilor nostri din Romania, respectiv motor de 13 litri, doua rezervoare, cabina Streamspace 2,5m latime cu podea plana si doua paturi in cabina. Sunt disponibile doua variante de puteri, respectiv 450 CP si 420 CP, pentru aplicatii diferite in acest tip de transport. Toate cele trei camioane din programul Fuel Duel sunt dotate cu FleetBoard si Predictive Powertrain Control, cele doua sisteme cu ajutorul carora camioanele pot obtine cel mai bun consum de combustibil. Mai mult, pe intreg parcursul « duelului », consultantii Mercedes-Benz Driver Training sunt in permanenta legatura cu soferii, oferindu-le sfaturi pentru reducerea consumului, dar si a gradului de uzura al camioanelor”, a declarat Boris Billich, CEO & Presedinte Mercedes-Benz Romania.
Competentele modelului Actros sunt monitorizate de sistemul FleetBoard, acesta furnizand informatii despre localizarea si traseul vehiculului prin conexiune in timp real prin satelit, analiza performantelor pe baza stilului de condus, planificarea intervalelor de mentenanta, centralizarea vitezelor si a timpului de condus.
Predictive Powertrain Control este un sistem inovator care foloseste harti digitale si GPS-ul in combinatie cu Mercedes PowerShift 3. Astfel, optimizarea consumului de combustibil este evidenta atat pentru distante lungi, cat si pentru distante mici de drum.
Programul Fuel Duel este dedicat proprietarilor de flote de camioane pentru transport international si este structurat in cinci etape: predarea vehiculului, prima etapa de testare, evaluare intermediara, a doua etapa de testare, evaluare finala. La intrarea in programul Fuel Duel, proprietarii de flota comunica modelul de camion pe care il vor compara cu Mercedes-Benz Actros si traseul pe care urmeaza sa il parcurga, furnizand datele oficiale de consum pentru camionul concurent. Predarea vehiculului se face cu suportul Driver Trainerilor Mercedes-Benz, perioada de testare a camioanelor Fuel Duel fiind de 17 zile calendaristice (perioada poate fi extinsa, in anumite situatii, la 22 zile).
La finalul fiecarei saptamani de testare se realizeaza un raport de monitorizare a rezultatelor, urmarindu-se performanetele FleetBoard si dinamica conditiilor de exploatare normale. La incheierea perioadei de testare se prezinta rezultatele obtinute si are loc o intalnire finala cu proprietarul de flota pentru analizarea concluziilor.
In Romania, Mercedes-Benz Actros a castigat deja mai multe competitii Fuel Duel, cu diferente de consum de pana la 1.3l /100km, fata de modelele concurente.
Printre companiile care au acceptat provocarea Fuel Duel se numara Routier European Transport, cu sediul in judetul Cluj. „Inainte de duel am avut asteptari mari de la Actros, avand in vedere ca aveam un feedback obiectiv despre camion, de la un posesor de Actros. Consumul de combustibil inregistrat de Actros a fost chiar mai bun decat ma asteptam, cu atat mai mult cu cat masina inca nu avea kilometri parcursi pentru a rula motorul in conditii optime”, a declarat dl. Bogdan Retegan, Managing Partner in cadrul Routier European Transport.
Primul aspect constatat de RET a fost consumul foarte mic de AdBlue, comparativ cu modelul competitor. In cadrul duelului, Actros – incarcat aproape de limita maxima legala admisa – a inregistrat un consum de combustibil de 25.8 l/100 km, cu 0.4 l/100 km mai mult decat camionul concurent, insa Bogdan Retegan a explicat aceasta diferenta prin faptul ca viteza de deplasare la Actros a fost mai mare de 85 km/h pentru mai mult de 55% din distanta parcursa, dar si prin faptul ca Actros a parcurs un traseu mai lung cu aproximativ 500 km in Romania, fata de celalalt camion. De asemenea, dl. Retegan s-a declarat foarte multumit de consumul inregistrat de Actros in conditiile date.
Totodata, reprezentantii companiei au apreciat aportul adus de Driver Trainerii Mercedes-Benz la corectarea modului de conducere al soferului, inregistrandu-se astfel o scadere semnificativa a consumului de carburant de la o saptamana la alta.
In cadrul programului Fuel Duel derulat in 19 tari din Europa, au avut loc pana in prezent 1.331 de dueluri, care au generat peste 6,3 milioane de kilometri parcursi si un avantaj de consum pentru Mercedes-Benz Actros de 10.2%. Peste 90% dintre dueluri au fost castigate de modelul Mercedes-Benz Actros, acesta confruntandu-se cu marci ca Volvo, DAF, Scania, MAN, Renault sau Iveco.