Postis, platforma digitală românească dezvoltată cu scopul automatizării, optimizării și managementului unitar al proceselor de last-mile delivery, aniversează 5 ani de la lansare. Cu această ocazie, compania a anunțat că își continuă expansiunea internațională, astfel că pe lângă biroul regional din Wrocaw, Polonia, va deschide până la finalul acestui an o a doua subsidiară în Germania.
Platforma Postis a fost primul startup LogTech din România, apărut în contextul creșterii rapide a comerțulului electronic, accesibilității tehnologiilor digitale și schimbării obiceiurilor de cumpărare ale consumatorilor. Compania a luat ființă în 2017, folosind inteligența artificială (AI) pentru automatizarea deciziilor de business și optimizarea proceselor de livrare și post-livrare a comenzilor din magazinele online. Compania a contribuit la extinderea abordării „omnichannel” și la simplificarea interacțiunilor de cumpărare în magazine fizice sau digitale. Prin integrarea într-o singură platformă a sistemelor și soluțiilor de transport utilizate, comercianții au putut să asigure o experiență unitară de la primul click către site până la livrarea propriu-zisă și chiar mai mult.
Postis a adus numeroase inovații tehnologice și a adăugat în premieră pe piața românească instrumente menite să simplifice și să eficientizeze procesele de livrare și să îmbunătățească experiența cumpărătorilor finali: Postis CX Tracker (prin care clienții finali pot acorda feedback companiilor de la care au făcut cumpărături imediat după livrarea comenzii), Parcely by Postis (prima aplicație de urmărire în timp real a livrării tuturor comenzilor, indiferent de comerciant și de firma de curierat), Click-to-Door (concept de integrare a proceselor logistice și de livrare), Postis Delivery Widget (posibilitatea cumpărătorilor de a decide unde, când și cum le sunt livrate comenzile) și Postis Driver App (aplicație mobilă pentru dispecerizarea și managementul comenzilor direct pe telefonul șoferilor, dedicată companiilor care au flote proprii și doresc să le integreze cu restul soluțiilor de livrare utilizate).
Planuri ambițioase pentru viitor
La scurt timp de la înființare, Postis s-a extins pe piețele externe, devenind una dintre cele mai importante și avansate platforme IT specializate în logistică și livrări last-mile din Europa.
Extinderea rapidă a fost facilitată de încheierea de parteneriate strategice, atât cu clienți locali și internaționali precum Auchan, Carrefour, Cărturești, Intersport, Cora Hypermarche, Elefant, Flanco, IKEA, Mathaus, Nala Cosmetics, Noriel, Romstal, Secom, Vivre etc., cât și cu parteneri de business și tehnologie, printre care Axes Software, BaseLinker, ContentSpeed, DSV, Gebrüder Weiss, Innobyte, Pluriva, Point Logistix, Teamshare, VTEX, Wizrom.
„În urmă cu 5 ani, ne-am asumat misiunea ambițioasă de a redefini procesele de logistică și de a le oferi companiilor control și transparență pe segmentul de livrare și post-livrare. Drumul nu a fost ușor, însă, având încredere că ceea ce ne-am propus va rezolva niște probleme reale de business și va face munca și viața transportatorilor, retailerilor și a clienților lor mai bune, am reușit. Alături de clienți și parteneri, am deschis noi drumuri, am adus pe piață un nou mod de a gândi și, prin puterea tehnologiilor Postis, am contribuit la modernizarea și transformarea a trei industrii foarte importante: transport, logistică și retail”, a declarat Mircea Stan, CEO și fondator al Postis.
În prezent, Postis asigură:
- un catalog cu peste 200 de curieri, livratori și transportatori, pentru toate tipologiile de produse și experiențe de client, facilitând livrări în și din peste 25 țări; mai mult, 40% din venituri provin din procesarea livrărilor către și din alte teritorii decât România;
- servicii de automatizare, optimizare și management al livrărilor pentru peste 200 de clienți, medii și mari, locali și internaționali;
- creșteri constante ale business-ului timp de 5 ani consecutivi, ajungând la finalul lui 2021 la un milion de euro venituri recurente.