Indicele mondial al containerelor Drewry’s World Container Index arată că s-a înregistrat o creștere de 0,7 în prima sa cotație pentru 2023, după scăderile continue din februarie 2022.
Indicele s-a majorat, în primul rând, datorită tarifelor de pe culoarul comercial China-Rotterdam, care au crescut cu 10%, după ce au depășit în sens descendent nivelul de dinaintea pandemiei. Tarifele Shanghai-Genoa susțin o creștere de 2%. În timp ce tarifele pe celelalte rute comerciale au fost moderate, comerțul transatlantic s-a micșorat cu 6% pe ruta Rotterdam – New York.
Totodată, până la jumătatea anului 2023, piața va ajunge pe o tendință descendentă, cea mai mare parte a scăderii urmând să aibe loc în jurul Anului Nou Chinezesc, inflația din Europa și tarifele dobânzilor din SUA ar putea fi factorii cheie în dictarea comerțului.
Indicele de presiune a lanțului global de aprovizionare (GCSPI) a urcat de la minimum din septembrie și a înregistrat 1,20 pentru noiembrie 2022, influențat în principal de termenele de livrare din China. Relaxarea politicii Zero-Covid din China ar putea fi un imbold pentru schimbarea acțiunilor privind comerțul.
Indicele Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) și-a întrerupt seria de scăderi, în timp ce indicele Freightos Global Index (FBX) a înregistrat o creștere de peste 6% în ultimele cotații săptămânale, ceea ce sugerează că a existat o oarecare amortizare imediată. De asemenea, trebuie remarcat faptul că anularea curselor au înregistrat un nivel record (17%), față de media de 12-13% înregistrată în ultimele săptămâni. Acest lucru contribuie la amortizarea unor scăderi.