Dupa ce în ultimii ani si-a înnoit pe rand gamele de produse, în contextul trecerii la standardul Euro 6, Daimler Buses propune acum sectorului de transport public o diversificare: gazul natural ca solutie de propulsie alternativa. Astfel, la Busworld Kortrijk, care va avea loc la jumatatea lui octombrie a.c., producatorul german va prezenta în premiera autobuzul Citaro NGT, care ofera o reducere a emisiilor de CO2 cu 20% fata de vehiculele diesel.
Noul Citaro NGT este propulsat de motorul M 936 G, care asigura o reducere a emisiilor de CO2 cu 20% fata de diesel. La un volum de 7,7 l, M 936 G este compact pentru un motor pe gaz, si fiind dezvoltat pe baza OM 936 diesel ofera aceleasi performante ca acesta din urma. Este însa un motor otto, cu sase cilindri în linie, care functioneaza la fel ca unul pe benzina, cu convertor catalitic pe trei directii, ce asigura un proces curat de combustie. M 936 G dezvolta 222 kW si ofera un cuplu motor maxim de 1.200 Nm. Gratie procesului curat de combustie, intervalul de service a fost stabilit la 60.000 km. Rezervoarele, al caror numar poate varia între patru si opt, sunt construite din material compozit, plastic acoperit cu fibra de sticla si carbon. Containerul cu rezervoare este montat pe un sistem de sine integrat în plafon, pentru a evita scurgerile.
Citaro NGT este disponibil în variantele solo si articulat, la fel ca versiunea diesel. Ambele NGT vor avea aceeasi înaltime – 3.389 mm, iar capacitatea maxima de transport va fi de maximum 96 si respectiv 153 calatori, în functie de configuratie si de echipari.
Constructia vehiculului este modulara si are la baza structura Citaro, cu platforma electronica noua B2E si sistem de iluminare interior LED.
Prima comanda pentru Citaro NGT a venit deja din partea companiei de transport public din Augsburg: 53 de autobuze articulate si 15 solo. Primele unitati vor fi livrate în decembrie a.c.