Daca pentru anul fiscal 2013 Karl Heinz Dietrich a raportat un profit zdrobitor (peste noua milioane de euro), 2014 a venit cu rezultate rezonabile la acest capitol, care au reflectat realitatea din piata. Ca urmare, pe locul intai se afla, ca pana anul trecut, Schenker Romtrans, cu 3,4 milioane de euro, cu 50.000 de euro mai mult decat obtinuse in anul precedent, iar Dietrich se afla pe pozitia secunda, cu un profit de „doar“ 2,7 milioane de euro, cu 6,8 milioane mai putin decat anul trecut. Pe locul al treilea se afla Werco Logistic, casa de expeditii care vine de pe locul 13 in topul anului trecut (1,6 milioane de euro/0,7 milioane de euro).
Ca si in 2014, DHL Logistic ocupa a patra pozitie cu un profit putin mai mic decat in 2013, de 1,58 milioane de euro. La scurta distanta se afla Gefco, venind de pe locul al treilea pe al cincilea, cu 1,53 milioane de euro, si apoi Dietrich Honold Logistics, care anul trecut ocupa locul al noualea, cu 1,52 milioane de euro. DSV Solutions a cazut pe locul al saptelea (1,42 milioane de euro/1,48 milioane de euro), pe locul al optulea se afla Gebruder Weiss (1,27 milioane de euro/1,58 milioane de euro).
Locul al noualea este ocupat de Timex Surveyors, companie din Constanta, cu un profit de 1,272 milioane de euro iar pe al zecelea, de pe locul al saptelea, a ajuns Transmec RO (1,19 milioane de euro/1,3 milioane de euro).
De altfel, profiturile obtinute de companiile din Top 10, de la locul al treilea in jos, sunt foarte apropiate ca valoare, pozitia efectiva in top nefiind, asadar, foarte importanta.
Una din explicatiile scaderii profitului la unele companii de logistica, a fost presiunea tot mai puternica pe pret venita din partea clientilor, ce au inca in memorie experienta crizei din 2008. La presiunea pe pret s-au adaugat si unele practici neloiale care au adus pierderi in buzunarul partenerilor de logistica si transport, printre care intarzierea la descarcare, ce a facut ca urmatoarea cursa sa fie pierduta, sau penalitatile contractuale mult mai mari decat profitul inregistrat. In plus, sunt clienti care cer asigurari tot mai scumpe de la partenerul logistic si al caror cost se scade tot din profit.