Premium Trailers Store, dealerul Kässbohrer în România, a încheiat 2022 cu circa 160 de semiremorci livrate și cu o cifră de afaceri cu 35% mai mare decât în 2021. În ciuda întârzierilor din producție, a fost cel mai bun an de până acum, așa cum declară directorul general Eugen Stan, deoarece firma a reușit să livreze toate modelele din portofoliu: cisterne, trailere, basculante, semiremorci pentru transport de containere, prelate, silo și cutii mobile.
Fiind vorba de semiremorci de nișă, Premium Trailers Store nu a vândut flote, cel mai mare contract fiind de 12 cisterne pentru produse petroliere.
În ceea ce privește gradul de complexitate al vehiculelor, mai ales firmele care fac transport agabaritic au căutat să-și configureze trailerele cât mai versatil și cu o capacitate de încărcare (greutate/înălțime) cât mai mare.
Vehiculele livrate de Premium Trailers Store în 2022 au fost comandate în mare parte, cam 60%, în ultimul trimestru din 2021, și restul în primul trimestru din 2022 și, în ciuda decalajelor din producție, 80% au fost livrate le timp. În funcție de configurație, termenul de livrare este de 3-6 luni sau mai mic pentru comenzile de stoc – pentru că firma a avut și stocuri și acestea au reprezentat unul dintre secretele rezultatelor sale bune de anul trecut, când „pe anumite segmente cererea a fost mai mare decât oferta, iar cine a avut stoc a câștigat”.
Ocazional, la cererea clienților, se vând și vehicule rulate.
Cele mai multe semiremorci au fost finanțate în euro, unde a fost, de asemenea, o creștere a dobânzilor, dar nu la fel ca la contractele influențate de Robor. Oricum, în opinia lui Eugen Stan, costurile mari de finanțare sunt, alături de lipsa de predictibilitate, principalul impediment în calea unei afaceri sănătoase atât în Europa în general, cât și în România.
În condiții normale de piață, Premium Trailers Store și-ar fi dorit să-și extindă echipa de vânzări din Transilvania, „dar îmi este teamă că nu am ce să-i dau să vândă, deci mai așteptăm o vreme”.
Prețurile din contracte nu se modifică până la livrare
Kässbohrer nu a modificat prețul agreat prin contract, declară Eugen Stan, în ciuda scumpirilor materiei prime din cursul anului, astfel că produsele s-au scumpit și se scumpesc în continuare conform cu ceea ce se întâmplă pe piață, dar nu și cele pentru care s-a semnat deja contract.
În 2022 creșterile de preț au fost de 20-30%, în funcție de model, de materialul din care este realizat (oțel sau aluminiu), de cerere etc. Scumpirile au fost determinate atât de denaturarea cererii pentru anumite produse, pe fondul războiului din Ucraina – de exemplu, vehicule comandate pentru țările afectate de conflict au fost vândute ulterior pe alte piețe, „însă noi am prins doar câteva trailere și silozuri pentru transport de ciment” – cât și de inflație, care nu dă nici acum semne să scadă.