Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks a livrat primul model T cu Turbo Compound în România

La jumătatea lui ianuarie, Renault Trucks a livrat în România primul său camion cu motor Turbo Compound. Producția acestui tip de propulsor a început în noiembrie 2022, iar pentru Volvo Group este deja a doua generație. Primele comenzi din România au apărut la început de 2022 și o vreme se vor vinde în paralel motorul tradițional și cel Turbo Compound, care se estimează să echipeze în 2023 10-20% din camioanele vândute de Renault Trucks în România, mai ales autotractoare, dar și vehicule de construcții din gama K. Iar pe termen lung, în contextul strategiei de decarbonizare a producătorului francez, este posibil ca acest tip de motor să ajungă preponderent – sau chiar singurul – în oferta sa.

Estimările oficiale ale producătorului indică, așa cum declară Ginel Trincă, director comercial Renault Trucks pentru România și Moldova, o reducere de 10%, deci de 2-3 l/100 km, „dar abia acum începem să colectăm date de la clienți și să facem statistici mai exacte. Un alt avantaj însă, în afară de reducerea consumului de combustibil și implicit a emisiilor de CO2, este reducerea la jumătate a consumului de AdBlue.”

Pentru a ajunge la potențialul maxim de economisire al noului motor, Renault Trucks oferă cursuri de instruire pentru șoferi înainte de plecarea în cursă.

Propulsorul din dotarea camioanelor comandate până acum în țara noastră are 480 CP – în afară de el mai este disponibilă o versiune de 440 CP, dar din cauza reliefului și a încărcăturilor mai mari firmele românești preferă versiunea mai puternică – și un cuplu de 2.700 Nm (mai mare decât al motorului convențional de 520 CP), atins pe o plajă largă de turații, de la 900 la 1.700 rpm. Iar datorită acestor caracteristici cutia de viteze care îl însoțește este una specială.

Articole similare