In special marii retaileri precum Billa, Kaufland sau Mega Image cer ca incarcarea si descarcarea sa se faca de catre sofer, fenomen care a inceput sa ia amploare si in randul celorlalti clienti. Iar dupa ce descarca marfa, soferii sunt obligati sa asiste la receptia marfurilor deoarece majoritatea receptiilor facute fara participarea lor inregistreaza diferente.
Conform procedurii interne, FM obliga soferii sa asiste si sa participe activ la receptia marfurilor, deoarece compania subcontracteaza soferii 100%, astfel ca „ este obligatoriu sa instituim o disciplina in acest sens, altfel pierderile ar fi considerabile“.
La fel procedeaza si GW, insa sunt situatii in special in cazul produselor de tip FMCG sau beauty ce necesita ca receptia sa se faca si pe articol, unde exista reclamatii sau probleme la receptie. Alte companii s-au plans ca in ultima perioada sunt tot mai dese situatiile de marfa lipsa sau in plus la receptie. Dumagas se confrunta cu timpi mai mari de asteptare la receptia marfurilor. De asemenea, destul de des exista reclamatii cu privire la integritatea marfii ajunse la descarcare, jumatate din vina apartine celor de la incarcare/descarcare si jumatate soferului.
In cazul Quehenberger, insa, nu se face receptia la descarcare decat la 1-2 paleti.
Clientii cei mai putin placuti de companiile de transport sunt cei din domeniul de retail unde exista o problema generalizata legata de tarife, dar si de atitudine vis-a-vis de soferi „care sunt pusi sa lucreze ca si manipulanti prin depozite ori in filialele magazinelor“.