Flix SE („Flix“), furnizor global de servicii de mobilitate, a raportat cifre record cu ocazia celei de-a zecea aniversări a primei curse FlixBus. Cu încasări globale de peste 1,5 miliarde de euro (+185%), 2022 a fost cel mai de succes an din istoria Flix.
Peste 60 de milioane de pasageri din 40 de țări au folosit serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound în America de Nord și Kamil Koç în Turcia în 2022. Europa are, desigur, cea mai mare cotă, de 64%, cu 38 de milioane de pasageri transportați.
De la înființarea companiei, serviciile Flix au fost folosite de aproape 300 de milioane de călători.
Compania a anunțat că estimează o creștere a veniturilor de cel puțin 20% pentru 2023 și intenționează să continue investițiile în extinderea serviciilor FlixBus și FlixTrain. În plus, sustenabilitatea va continua să fie în centrul strategiei de creștere a Flix Group.
„Observăm că toate piețele în care operăm și-au revenit foarte bine după pandemie. Continuăm să ne consolidăm poziția pe piețele consacrate și să ne extindem în continuare oferta în noi țări pentru a oferi mobilitate sustenabilă unui număr și mai mare de oameni“, a declarat André Schwämmlein, co-fondator și CEO al Flix.
Flix operează în 35 de țări europene, deservind un total de aproape 3.000 de destinații. În timp ce își consolidează poziția de lider pe piețe cheie precum Germania, Franța, Italia sau Polonia, FlixBus și-a extins oferta de călătorii și în noi piețe, precum Portugalia, Regatul Unit și Țările Baltice.
În România, datorită revenirii puternice a cererii de călătorii după pandemie și a interesului pentru a mobilitate colectivă și sustenabilă, FlixBus și-a dublat numărul de curse și și-a extins semnificativ oferta internațională în 2022. Pe plan local, cererea de călătorii cu autocarul a urmat tendința de creștere raportată la nivel global, FlixBus transportând peste 145 de mii de pasageri din România și Bulgaria. Pentru regiune, numărul pasagerilor care au folosit autocarele verzi s-a dublat față de vara trecută.
„În România, există o cerere tot mai puternică pentru servicii de transport digitale și accesibile, iar autocarul poate fi un element important pentru a susține turismul și incluziunea socială. În acest moment, transportul de persoane din România se află la o răscruce de drumuri și ar putea alege calea schimbării spre deschiderea pieței și să permită coexistența operatorilor existenți și a noilor veniți, pentru a crește libertatea de mișcare și pentru a oferi serviciile de transport pe care românii le doresc și le merită. Un astfel de pas ar alinia țara noastră la obiectivele europene de decarbonizare a transportului și ar susține tranziția spre servicii de mobilitate sustenabile“, a declarat Adrian Rășoiu, reprezentantul Flix în România.
În regiune, în 2023, Flix își propune să consolideze cooperarea cu operatorii locali, să crească numărul de destinații la nivel internațional și să îmbunătățească și mai mult oferta pentru zonele izolate cu o conectivitate redusă.
Anul trecut, compania a început să opereze primele linii verzi între București și Istanbul, conectând Turcia la rețeaua europeană a Flix. Din 2019, liderul pieței turcești, Kamil Koç, face parte din grupul Flix, deservind peste 300 de destinații și aducând mobilitatea verde și inteligentă pentru locuitorii din Turcia. Anul trecut, peste 13 milioane de pasageri au utilizat serviciile Kamil Koç, ceea ce face din Turcia una dintre cele mai mari și mai importante piețe de transport cu autocarul pe distanțe lungi din întreaga lume.
Sub umbrela Flix North America, pasagerii Greyhound și FlixBus au acces la o rețea extinsă care ajunge la aproape 2.300 de destinații în Statele Unite, Canada și Mexic. Anul trecut, mai mult de 8 milioane de pasageri au folosit FlixBus și Greyhound în America de Nord.
În plus, Flix a început operațiunile în Brazilia în decembrie 2021 și deservește acum 33 de destinații pe cea mai mare piață de transport cu autocarul din America de Sud. Flix va continua să își extindă rețeaua în regiune și în 2023.
Următoarea etapă a expansiunii globale pentru FlixBus va fi lansarea operațiunilor în Chile în 2023. După Brazilia, Chile va fi a doua piață FlixBus din America de Sud și a 41-a țară din lume cu autocare verzi pe distanțe lungi pe șosele.
FlixTrain va fi, de asemenea, o parte esențială a expansiunii Flix. Alimentată de evoluțiile pozitive la nivel de reglementare, calea ferată europeană a devenit o piață de creștere promițătoare. Recent, FlixTrain a anunțat că va face parte din serviciile pilot ale UE pentru a stimula transportul feroviar transfrontalier în anii următori, cu conexiuni între Germania și Elveția, precum și între Germania și Suedia.