Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Electromobilitatea aduce reduceri de personal în domeniul ingineriei auto: Ford anunță reducerea a 3.800 de locuri de muncă în Europa

Șeful Ford Europa, Martin Sander, a anunțat reducerile de personal, explicând că se caută o structură mai suplă și mai competitivă din punct de vedere al costurilor. De asemenea, și pierderea a 2 miliarde de dolari care a lovit compania în 2022 și trecerea la electrificare sunt unele din principalele motive pentru această decizie.

Majoritatea reducerilor de personal din Marea Britanie se vor face la divizia de cercetare și dezvoltare din Dunton, dar se așteaptă ca mai multe posturi de back-office să dispară în unități din întreaga țară.

Operațiunile europene de inginerie ale Ford sunt cele mai afectate, reprezentând 2.800 de posturi desființate (1.700 în Germania, 1.000 în Marea Britanie și 100 în alte părți ale Europei), deși Sander a subliniat că firma va păstra 3.400 de posturi de inginer în regiune.

Celelalte 1.000 de posturi afectate sunt funcții administrative, împărțite între Germania (600), Marea Britanie (300) și alte țări europene (100).

Sander a declarat că reducerea numărului de ingineri angajați este cauzată în principal de „complexitatea drastic redusă a grupurilor motopropulsoare”, pe măsură ce compania își extinde portofoliul de vehicule electrice pentru pasageri și vehicule comerciale. Ford nu a detaliat implicațiile financiare ale acestor reduceri de personal.

Acestea sunt decizii extrem de dificile, care nu au fost luate cu ușurință. Ford recunoaște incertitudinea pe care acest lucru o creează pentru echipele lor și îi pot asigura pe toți angajații că le vor oferi tot sprijinul în lunile următoare.

Cu toate acestea, Ford va continua să investească în transformarea sitului său din Halewood, Merseyside, dintr-o fabrică de cutii de viteze într-o fabrică de unități de propulsie pentru vehicule electrice – o inițiativă care va costa aproximativ 380 de milioane de lire sterline.

Articole similare

Ad