Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Şi sectorul auto din Cehia consideră „nerealist” planul UE privind emisiile

Noul plan al Comisiei Europene de a reduce emisiile de CO2 ale camioanelor grele nou produse cu 90% până în 2040 este nerealist, a declarat joi, 16 februarie, într-un comunicat de presă, Asociația Industriei Auto din Cehia (AutoSAP).

Alte obiective sunt, de asemenea, prea ambițioase, inclusiv cerința de a produce doar autobuze urbane cu emisii zero începând cu 2030 sau de a reduce emisiile de CO2 cu 45% până în acel an. Modificările propuse vor afecta producătorii, operatorii de transport și, mai ales, cetățenii și întreprinderile, deoarece se vor confrunta cu bunuri și servicii mai scumpe ca urmare a acestor schimbări. În UE, peste 78% din transportul de mărfuri și de pasageri se efectuează pe șosele.

Potrivit AutoSAP, decarbonizarea reală a transportului rutier necesită mult mai mult decât înăsprirea obiectivelor de CO2 pentru producători. Printre obstacolele actuale în calea neutralității climatice se numără lipsa resurselor, în special a bateriilor, absența infrastructurii necesare de încărcare și a condițiilor care ar motiva operatorii de transport să își schimbe flotele.

Astfel, producătorii solicită guvernului ceh să facă presiuni pentru o propunere modificată. Aceștia sugerează stabilirea unei cerințe de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele cu 40% până în 2035 față de 2019 și cu 50% până în 2040.

De asemenea, aceștia doresc să elimine interdicția anticipată a motoarelor cu ardere internă pentru categoria autobuzelor urbane, astfel încât aceasta să fie amânată până cel puțin în 2035, și să adauge un mecanism care să ia în considerare potențialul combustibililor regenerabili sau neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2.

Poate că industria auto nu a fost niciodată într-o situație atât de complicată ca acum. În afară de întreruperile de producție cauzate de lipsa persistentă de cipuri la nivel mondial sau de impactul prețurilor ridicate la energie și materiale, producătorii de autovehicule sunt literalmente copleșiți de cantitatea excesivă de legislație UE care intră în vigoare.

„În special în contextul propunerii recente a noilor standarde de emisii Euro 7, considerăm că cerința privind viteza de reducere a emisiilor de CO2 este extrem de dură”, a comentat un membru al consiliului de administrație al asociație.

Economia cehă rămâne puternic dependentă de industria sa auto tradițională. În ceea ce privește Euro 7, guvernul critică în prezent cu fermitate concepția sa și încearcă să negocieze o relaxare a condițiilor la Bruxelles.

Articole similare

Ad