La intervale regulate, feriboturile au nevoie să fie transportate pentru revizii și lucrări de întrețineri și reparații, iar recent a făcut asta și Autoritatea pentru Căi Navigabile și Nave a canalului Kiel din Rendsburg, unde s-a folosit pentru prima dată o procedură nouă, mai rapidă și mai practică de deplasare a navelor la țărm în scopul inspecției.
Înainte de asta, navele, care cântăresc până la 130 t, au fost manevrate pe apă, cu ajutorul unui echipament format dintr-un cadru inferior și unul superior, care era apoi tras spre țărm cu un troliu și transportat de-a lungul șinelor ce duceau la sala de construcții navale.
Dar, odată cu introducerea unor feriboturi hibride mai grele, de aproximativ 180 t, și pe baza unei evaluări economice privind apropierea de sala de construcții navale, s-a decis că un sistem de transport pe roți pe o suprafață plană ar fi de preferat în locul șinelor.
Planul era de a folosi un vehicul greu pentru a trage nava la țărm, a o ridica, a o transporta între navă, spălătorie și sala de construcții navale și a o așeza acolo. După un studiu aprofundat al opțiunilor disponibile, Autoritatea pentru Căi navigabile și Transport Maritim a ales un modulul autopropulsat cu opt axe de mare tonaj fabricat de Goldhofer, care dispune de direcție electronică multiway, ceea ce face posibilă manevrarea navei în spațiul închis al șantierului naval și setarea acesteia cu precizie mare. Singura ajustare necesară a fost o modificare a leagănului superior al transportorului naval, pentru a permite ca modulul autopropulsat să fie poziționat sub el, astfel încât să preia sarcina cu ajutorul compensării hidraulice a axelor.
Feribotul pentru ape de interior Nobiskrug, care poate transporta până la 45 t, a fost prima navă manipulată folosind noul sistem. Acesta are o lungime totală de 32 m și o lățime totală de 9,8 m, cântărește în jur de 130 t și a fost adus la șantierul naval din Rendsburg pentru a fi supus întreținerii și unei revizii periodice de bază.
Feribotul a fost poziționat pe navă și adus pe țărm folosind pentru remorcare Goldhofer PST / SL-E autopropulsat, care a fost apoi poziționat sub două leagăne superioare, a preluat feribotul folosind cursa hidraulică a osiei transportorului și a fost mutat pentru lucrări la sala de construcții navale.