Din experiența noastră, există unele lacune în acoperirea de asigurare oferită de furnizorii locali pe piața românească și diferențe majore față de acoperirea oferită de LUTZ ASSEKURANZ, broker german, cu punct de lucru în Austria, și asigurător elvețian respectiv Zürich Versicherungs AG.
Neglijență gravă / intenție (art. 29 CMR)
În discuțiile cu clienții, auzim mereu că potențialii clienți cred că nu transportă produse electronice sau bunuri de mare valoare, ci doar câteva produse alimentare cu discount bine cunoscute. Uneori, nici măcar nu cunosc conținutul încărcăturii (în special atunci când preiau containere din porturile maritime), dar presupun că nu există nimic valoros în ele.
Lutz Assekuranz oferă adesea următorul sfat: electronicele scumpe pot fi găsite peste tot în zilele noastre. Între timp, majoritatea comercianților și furnizorilor locali au în sortimentul lor dispozitive electronice. Magazinele de produse alimentare cu discount bine cunoscute vând laptopuri, imprimante și telefoane mobile; drogheriile vând aparate de ras, magazinele de dispozitive medicale vând aparate de masaj electronice și tensiometre etc.; comercianții cu amănuntul de ceasuri vând Smart-Watches; lista poate continua la nesfârșit.
Ce au în comun toate aceste dispozitive? (1) Sunt livrate de către industria de transport și (2) au o greutate redusă, dar o valoare de vânzare ridicată. Discrepanța dintre despăgubirea pe baza a 8,33 DST în conformitate cu articolul 23/3 CMR (aproximativ 10 EUR / KG greutate brută) și valoarea reală a mărfurilor este enormă și poate pune în pericol existența transportatorilor în cazul unei pierderi totale.
Un exemplu: Să luăm o bicicletă electrică de 17 kg, cu o valoare comercială de 2.500 EUR (segment low-cost). În cazul unei pierderi totale (de exemplu, incendiu, furt din camion, accident grav etc.), aceasta duce la o despăgubire pe KG de 170 EUR (aproximativ 10 EUR pe kg). Diferența față de valoarea reală a bunurilor este, așadar, de 2.483 EUR pe bicicletă! La 30 de biciclete încărcate (ceea ce nu reprezintă nici pe departe o încărcătură completă de camion!), diferența se ridică deja la 69.900 EUR.
Până acum, mulți știu că limita de kilograme de la articolul 23/3 CMR este suspendată prin lege dacă transportatorul este vinovat în mod intenționat sau echivalent intenționat – ceea ce înseamnă „neglijență gravă” în majoritatea cazurilor (articolul 29 CMR). În aceste cazuri (exemple: șofer beat, nerespectarea instrucțiunilor unui client, cum ar fi de exemplu utilizarea doar a locurilor de parcare păzite sau să nu parcheze deloc în anumite locuri, viteză complet excesivă sau conducere necorespunzătoare care duce la un accident, oboseală excesivă din cauza nerespectării regulilor de odihnă, neblocarea vehiculului la traversarea zonelor periculoase – intruziunea unor terți, întreținere insuficientă a vehiculului care duce la un incendiu etc.), transportatorul este, prin urmare, responsabil pentru valoarea reală a bunurilor.
Dacă nu aveți o poliță de asigurare CMR care să acopere despăgubirile în temeiul articolului 29 CMR, va trebui să plătiți dumneavoastră întreaga diferență față de valoarea bunurilor. Vă puteți permite asta?
Clienții Lutz Assekuranz se pot aștepta la o acoperire solidă, fără înșelăciune. Acoperirea obișnuită a asigurării oferite de Lutz Assekuranz include, pe de o parte, cererile de despăgubire bazate pe articolul 29 CMR (neglijență gravă/neatenție premeditată din partea angajaților) și, pe de altă parte, nu prevede în poliță o sublimită în acest sens, adică întreaga sumă asigurată standard (de obicei peste 1 milion de euro) este disponibilă pentru cererile de despăgubire de acest tip.
Element de protecție juridică
Cel puțin la fel de importantă ca satisfacerea cererilor justificate de despăgubire este apărarea împotriva cererilor nejustificate de despăgubire formulate împotriva titularului poliței sau a asiguratului (transportatorul).
Unii asigurători pur și simplu nu plătesc nimic – nici măcar costurile de apărare, ca și cum asigurarea de răspundere civilă ar fi o asigurare de proprietate – dacă transportatorul nu este răspunzător, dar este urmărit penal. Acesta este, desigur, cel mai rău caz.
Acoperirea de asigurare oferită prin intermediul Lutz Assekuranz acoperă costurile de apărare fără limită; clienții Lutz Assekuranz au la dispoziție cei mai experimentați și cei mai buni avocați în dreptul transporturilor. În cazul în care este necesară o acțiune în instanță, fiecare etapă este discutată și coordonată în detaliu, asigurându-se că peste 90% din toate cazurile care ajung în instanță sunt câștigate de transportator.
Departament propriu de daune
Lutz Assekuranz se ocupă în mod proactiv de toate cererile de despăgubire acoperite de polița dumneavoastră „de la A la Z” – adică de la depunerea documentelor până la plata finală a asigurării. Aceasta este o diferență semnificativă față de brokerii obișnuiți, fără specializare în transporturi, care în mod normal nu pot îndeplini mai mult decât o „funcție de poștaș”!
Contactați-ne și convingeți-vă de sprijinul nostru intensiv și de domeniul nostru unic de asigurare la: www.lutz.untrr.ro, email: laura.vintila@untrr.ro, tel: 0785 201 861