Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fara actiuni majore, tarifele RCA nu se vor modifica

Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 a avut pe 8 decembrie 2015 o intalnire cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF)., in cadrul careia a semnalat faptul ca s-au creat conditiile favorabile ca asiguratorii sa poata majora  nestingheriti valoare primelor RCA. Astfel ASF a permis  asiguratorilor  sa opereze cu noile tarife RCA  pe piata, desi  stia  de aplicarea tuturor majorarilor tarifelor  RCA cu  300%-400%  fata  de valorile precedente, in conditiile in care, potrivit Normei 23/2014 al ASF, aceasta institutie este obligatoriu notificata cu privire la orice modificare a tarifelor  cu 30 de zile inainte  ca aceste tarife  sa poata fi practicate.
 

APTE2002 a mai reprosat ASF ca nu a facut publice bazele actuariale (calculele statisticienilor) care au fundamentat majorarea tarifelor, in conditiile in care Norma 23/2014  conditioneaza  calculul tarifelor de categoriile de riscuri omogene si bazele actuariale general acceptate.  Asociatia a cerut ca numele celor care au intocmit aceste fundamentari sa fie facute publice pentru a se putea verifica impartialitatea lor.
S-a mai discutat problema modificarii Normei 23/2014 ASF cu Norma 2/2015 ASF si a scurtarii termenelor initiale de notificare a modificarii tarifelor. In plus, asociatia a reprosat ASF faptul ca nu a observat faptul ca majorarea tarifelor s-a facut concomitent de mai multe companii de asigurari, oarecum in mod coordonat, si ca exista suspiciunea unei intelegeri de tip cartel  intre asiguratori cu incalcarea normelor antitrust .
Avand in vedere aceste suspiciuni, asociatia considera ca ASF avea obligatia sa sesizeze institutiile interne competente precum si cele externe (cum ar fi DG Competition), deoarece majoritatea companiilor de asigurari isi au centrele in mai multe state din Uniunea Europeana.
Asociatia a mai reprosat faptul ca la aceasta intalnire nu au participat reprezentantii principalelor companii de asigurari, dar si ca ASF actioneaza ca aparator al lor. De asemenea, APTE2002 a cerut reprezentantilor ASF sa le spuna ce verificari au fost efectuate la companiile de asigurari si care au fost sanctiunile aplicate.
La toate aceste probleme, potrivit comunicatului primit de la APTE2002, vicepresedintele ASF impreuna cu directorii din subordine, au  furnizat  raspunsuri evazive si generaliste, neputand sa dea un raspuns concret la niciuna din problemele in cauza. Astfel membri asociatiei au concluzionat ca reprezentantii ASF lasa impresia ca nu cunosc exact efectele acestor tarife asupra industriei de transport, dar nici modalitatea in care lucreaza companiile de asigurari (prin firme de brocheraj, nu respecta principiile regulilor bonus-malus, lipsind  proprietarul de camion de beneficiile – bonus obtinute ca utilizator pe perioada leasingului, etc.), fiind luati prin surprindere de aproape  fiecare intrebare expusa .  
Reprezentantii ASF au promis, in schimb, ca vor intreprinde demersuri pentru a-i determina pe asiguratori sa notifice noile tarife reduse  pana la data de 31 decembrie , dar ca toate initiativele mai depind si de votul Consiliului ASF format din 9 membrii. Acestia au mai explicat ca bazele actuariale nu se fac publice deoarece contin  modalitati complexe de calcul pe care publicul nu le intelege.
APTE2002 nu a fost de acord cu raspunsul ASF, pe motiv ca industria de transport vrea transparenta de la o institutie publica. Reprezentantii asociatiei au explicat ca doresc masuri  urgente si radicale  in privinta modificarii imediate a tarifelor RCA.
La finalul discutiilor,  reprezentantii patronatelor au  ajuns la conluzia ca  este nevoie de o actiune majora din partea industriei de transport, deoarece altfel tarifele RCA nu se vor modifica.

Articole similare

Ad