Solutia de a face asigurarea in alta tara este aproape imposibila, deoarece exista Directiva 103/2009, care, desi nu restrictioneaza incheierea asigurarii obligatorie in alt stat, obliga fiecare stat UE sa se asigure ca vehiculele inmatriculate pe teritoriul sau au aceasta asigurare de raspundere civila obligatorie.
ASF indeplineste aceasta cerinta prin Art.15, alin. 2, din Ordinul 23/2014, unde conditioneaza vanzarea asigurarii de raspundere civila obligatorie de catre o firma autorizata de ASF in Romania. ASF a autorizat doar noua companii de asigurari din Romania sa activeze pe piata de RCA.
Daca ASF ar renunta la aceasta prevedere si ar permite utilizatorilor sa-si asigure RCA autovehiculele la un asigurator din alta tara, ar trebui ca legislatia tarii unde se doreste incheierea asigurarii RCA/Carte Verde (de exemplu Polonia, unde o asigurare RCA pentru un camion porneste de la 300 euro) ar trebui sa permita legal acest lucru. UNTRR continua demersurile de informare asupra acestei posibilitati incepute cu asiguratorii si asociatiile membre IRU din Europa de Est.
In plus, este probabil ca asiguratorul care ar urma sa incheie o asigurare RCA pentru un autovehicul inmatriculat in alt stat va trebui sa puna la dispozitia ASF o baza de date in format electronic, astfel incat ASF sa se asigure ca vehiculele inmatriculate in Romania sunt asigurate RCA potrivit Directivei 3/2009. In vederea solutionarii dosarelor de dauna, societatile asigurare din alte tari ar trebui sa aiba o prezenta regionala suficient de buna in Romania, astfel incat pagubitii RCA sa nu fie nevoiti sa mearga pana in tara respectiva pentru a-si rezolva dauna.