Mercedes-Benz a livrat numeroase flote in 2015, ponderea lor in totalul vanzarilor companiei fiind mai mare decat in 2014, ceea ce era previzibil, asa cum arata Ovidiu Pintilie, seful diviziei Trucks in cadrul Mercedes-Benz Romania, deoarece probabil a aparut segmentarea pietei in functie de usurinta de a accesa direct contracte de transport in vestul Europei. Concret, pentru firmele cu flote mici sau medii este tot mai greu sa castige contracte ca transportatori directi si atunci trebuie sa ramana subcontractori pentru transportatori mai mari sau pentru firme de logistica ce subcontracteaza transportul. Iar strategia operatorilor cu flote peste medie este sa le extinda si sa le innoiasca deoarece, devenind mai vizibili pe piata central si est-europeana, au oportunitati mai mari de afaceri.
Si asta se face in special prin achizitii proprii, dar si, in mai mica masura, prin cresterea numarului de subcontractori. Asa cum a remarcat Ovidiu Pintilie, extinderile au fost de 10-20% din flota pe an si in afara de tranzactiile care au inclus si trade in au fost si multe achizitii de flote fara restituirea unor vehicule mai vechi, deci e vorba in mod clar de extinderi. Iar daca nu apar schimbari semnificative pe piata de transport in 2016 ponderea flotelor in totalul vanzarilor MB din Romania va continua sa creasca, asa cum arata reprezentantul companiei.