Dupa opt etape desfasurate pe trasee atipic de usoare pentru Dakar, in care diferentele dintre principalii favoriti au fost de cateva minute, liderul se schimba de la o zi la alta, iar cele 47 de camioane care ramasesera in concurs (din 55 inscrise) au reprezentat un adevarat record pentru aceasta competitie, s – a ajuns in sfarsit la traditionalele portiuni cu nisip si dune, preferate atat de echipajele Kamaz, cat si de liderul Iveco, Gerard De Rooy. Doar acesta din urma a reusit insa sa profite pe deplin de schimbarea de relief, obtinand victoria in etapele a opta si a noua si fiind al doilea in etapa a zecea, dar la diferenta uriasa fata de cei care mai puteau emite pretentii la titlu.
In etapa a opta, (de la Salta la Belen, de 534 km, prima zi din acest an in care abilitatile de navigare au contat foarte mult), De Rooy a fost urmat de pilotii Kamaz Eduard Nikolaev (la 2'35") si Andrei Karginov (5'23") si de liderul de pana atunci din clasamentul general, Pieter Versluis (MAN), la 12 minute, astfel ca liderul echipei Iveco a trecut pe primul loc al clasamentului.
In etapa a noua, in jurul localitatii Belen, care din cauza caniculei a fost scurtata de la 285 la 178 km, De Rooy a avut un avans de 3'59 fata de coechipierul sau Ton Van Genugten si de 16'04 fata de Karginov, care insa deja nu mai conta in clasamentul general, astfel ca diferenta fata de principalul urmaritor, Nikolaev, care a fost al cincilea in aceasta zi, a crescut la 27'12". Ii urma Federico Villagra (Iveco), la 41'24", Van Genugten, la 45'02", Versluis, la 49 de minute, si Airat Mardeev (Kamaz), la 51'49". Iar restul concurentilor, in frunte cu Hans Stacey (MAN), erau la peste o ora si 20 de minute in urma liderului.
Etapa a zecea, Belén – La Rioj, cu nisip si dune (de fapt, adevarati munti de nisip in care s – au poticnit numerosi participanti, inclusiv dintre cei care aspirau la titlu) s – a dovedit insa si mai dificila pentru multe dintre echipaje, iar Nikolaev, castigatorul Dakar in 2014, a ajuns la finis la trei ore si jumatate dupa lider (Pascal De Baar, la volanul unui Renault Trucks), pierzand astfel orice sansa la titlu in acest an. De Rooy a fost la 2'36" de invingator, iar Mardeev, Martin Kolomy (Tatra) si Hans Stacey au ajuns la 26 – 31 de minute de echipajul Renault. Dintre pretendentii la un loc pe podium, Villagra a trecut linia de sosire la 53'59" de lider, Van Genugten, la o ora si 34 de minute, iar Versluis, la doua ore si opt minute, ceea ce insemna ca De Rooy isi consolideaza pozitia in clasamentul general, avand o ora si 15 minute inaintea lui Mardeev, o ora si 32 de minte inaintea lui Villagra, o ora si 48 de minute inaintea lui Stacey si peste doua ore fata de urmatorii.