Imediat dupa intoarcerea pe continent a participantilor la editia din acest an a Dakarului, Gianenrico Griffini, presedintele juriului International Truck of the Year, a avut ocazia sa stea de vorba cu olandezul Gerard de Rooy, capitanul echipei Iveco, pentru a doua oara in cariera invingator in cel mai dur raliu din lume.
Acesta a declarat ca performanta foarte buna din acest an, nu doar a lui, ci a tuturor echipajelor Iveco – patru camioane in Top 10, trei in Top 5 si o diferenta uriasa fata de Ayrat Mardeev, ocupantul celui de-al doilea loc in clasamentul general – se datoreaza in special noii alcatuiri a echipei, cu trei echipaje care au condus modelul Powerstar, toate in masura sa castige Dakarul, piloti foarte buni pentru camioanele de asistenta tehnica (Trakker) si o echipa de mecanici cu responsabilitati si roluri redefinite.
Aceasta noua formula a fost folosita pentru prima data la testele private Iveco din Maroc, apoi optimizata in timpul raliului Oylibia si a functionat pe deplin la Dakar. Ea a permis echipajului sa se ocupe de ce stia mai bine, sa conduca pentru victorie, in timp ce de intretinerea si reparatiile camioanelor, de catering, logistica s.a. se ocupa echipa de management.
Un alt motiv pentru care a castigat atat de detasat a fost acela ca pilotii Kamaz, care dupa prima saptamana de concurs nu aveau nici pe departe rezultatele dorite, au riscat mult in partea a doua a raliului, asa cum apreciaza De Rooy, si au facut greseli sau au avut probleme tehnice, in timp ce olandezul nu a avut nicio problema.
Pe de alta parte, acesta recunoaste faptul ca Dakarul este imprevizibil chiar si atunci cand conduci in clasamentul general cu un avans de peste o ora, astfel ca nu s-a simtit sigur de victorie pana in ultima zi de competitie.