Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresterea exportului de masini al Rusiei depinde de investitiile in infrastructura din sudul tarii

Rusia isi propune ca pana in 2020 sa-si dubleze aproape exporturile de autoturisme, iar pana in 2025 acestea sa reprezinte 25% din productia sa interna totala, adica macar 500.000 de unitati/an din cele 2-2,5 milioane. In acest sens, ministrul industriei si comertului a anuntat lansarea in 2016 a unui program menit sa stimuleze exporturile, program care probabil va continua si in anii urmatori, deoarece este nevoie de investitii in modernizarea porturilor si a infrastructurii de cai ferate, in functie de destinatia autovehiculelor.
 

In prezent cele mai multe livrari sunt pentru Belarus si Kazahstan si exporturi mai mici merg catre tarile din Caucaz, pentru care insa nu e nevoie de investitii suplimentare. Terminalul Ro-Ro din portul Bronka poate acum sa proceseze 130.000 de masini/an, dar in 2017 va putea procesa 260.000 de unitati, iar oficialii portului Ust-Luga sunt de parere ca exporturile in crestere vor putea fi procesate folosind zonele destinate in trecut importurilor, deoarece, cantitativ vorbind, cresterea exporturilor este mult mai mica decat scaderea totala a importurilor. Numai activitatea din prezent din portul Sankt Petersburg indica faptul ca pana in 2020 acesta nu va mai avea capacitate suficienta daca exporturile cresc. Pe de alta parte, unii producatori auto se indoiesc ca mai e nevoie de investitii in infrastructura portuara si ca Rusia va exporta 500.000 de unitati/an pe mare pana in 2025, pentru ca autovehiculele se vor indrepta mai ales spre tarile CSI – unde deprecierea monedei nationale face ca masinile rusesti sa fie mai competitive decat cele produse in alte state – iar acestea sunt transportate mai mult pe calea ferata.
In schimb exporturile din sudul tarii au nevoie de sprijin prin investitii in infrastructura, deoarece capacitatea portului Novorossiysk, mai ales in ceea ce priveste manevrarea autovehiculelor, este limitata. Tot in sud se deruleaza deja o investitie in construirea unui terminal in Temryuk, unde in viitorul apropiat se vor manevra marfuri din portul Novorossiysk si datorita caruia vor fi extinse capacitatile portilor logistice din aceasta parte a Rusiei.

Articole similare

Ad