Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rezultatul unui parteneriat între Citroën și Playmobil, ale cărui jucării de neuitat sunt apreciate de familii de aproape 50 de ani, recunoscutul și celebrul Citroën 2 CV Playmobil revine în gamă la 75 de ani de la lansarea legendarei mașini.

Citroën 2 CV Playmobil – O călătorie plăcută în trecut

Prezentată în avanpremieră la Retromobile show, noua versiune a legendarului 2CV este disponibilă la Playmobil cu un set revoluționar de caracteristici tehnice. Având emisii CO2 zero, datorită propulsiei manuale, greutății de 302 g și lungimii de 284 mm, Citroën 2 CV Playmobil îi va transporta cu plăcere pe tineri și pe vârstnici, de la 5 la 99 de ani, în minunata lume Playmobil, stimulând imaginația sau amintirile din copilărie.

Conceput să fie accesibil și robust, destinat mediului rural dar, în egală măsură, confortabil în oraș, 2CV simbolizează o epocă vibrantă, plină de culoare – un mod de viață. De fapt, ocazional a fost și vedetă de film. Datorită setului de autocolante care pot fi repoziționate, fiecare își poate personaliza jucăria 2CV Playmobil.

Apariția legendarului 2CV

Deși primirea lui 2CV a fost controversată atunci când a fost prezentat pentru prima dată publicului în 1948, acesta a marcat începutul unei aventuri minunate care s-a încheiat în 1990. Pe parcursul celor 42 de ani în care a fost produs, 2CV a evoluat constant – modernizându-se și adaptându-se la schimbările stilului de viață și infrastructurii – dar fără să piardă niciodată din vedere scopul său inițial: să fie un autovehicul simplu de fabricat, accesibil și ușor de întreținut.

Modelul 2CV era propulsat de un motor mic, în doi cilindri, care avea un sunet foarte ușor de recunoscut. Cu motorul său de 375 cmc și 9 CP, primele modele 2CV atingeau viteze de 60 km/h. Au urmat evoluții în succesiune rapidă, rezultând versiunea finală cu motor de 602 cmc și 29 CP, care a dus ultimele modele 2CV la o viteză maximă record de 115 km/h.

Durata lungă de viață a modelului 2CV a fost marcată de numeroase schimbări în ceea ce privește designul și echipările. Din lista lungă, o serie de evoluții majore și notabile marchează istoria modelului 2CV: în 1957, a fost introdus un capac de portbagaj ca să înlocuiască pânza care trebuia rulată; în 1964, portierele față cu balamale în spate au fost înlocuite de portiere față care se deschid în direcția corectă; în 1966, au fost introduse geamurile spate; și apoi, în 1967, a fost adoptat panoul de bord Ami 6. În 1960, o versiune specială, modelul 2CV cu tracțiune integrală și două motoare, unul în față și unul în spate, a marcat și ea istoria 2CV, aducându-l în lumea vehiculelor de teren. Versiunea van a modelului 2CV a fost lansată în 1951, iar modelele finale puteau transporta sarcini utile de până la 400 kg.

2CV este un vehicul minimalist, dar asta nu înseamnă că nu este agil. Este, în mare măsură, un vehicul al timpului său, după cum o arată edițiile limitate care i-au îmbogățit istoria.

Versiunea Spot cu vopseaua albă și portocalie, Charleston cu o caroserie rotunjită, în două tonuri, Cocorico albastru-alb-roșu, omagiu Cupei Mondiale de Fotbal 1986, Dolly cu aspectul său retro, France 3 cu liniile sale marinărești pentru a susține iahtul cu același nume care a participat la Cupa Americii în 1983, sau galbenul 007 cu modelele adezive „gaură de glonț” inspirate de filmul „For your eyes only” al lui James Bond.

Modelul 2CV, din care au fost produse 5.114.969 de exemplare (inclusiv 1.246.335 vanuri), a reușit să cucerească toate categoriile de populație de-a lungul celor 42 de ani de existență. Încetul cu încetul, cu o istorie atât de bogată și o asemenea longevitate, 2CV a devenit o legendă. Un vehicul legendar, 2CV a ajuns în prezent să întruchipeze noțiunea de fericire.