Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De la 1 ianuarie 2025 va fi scutit de plata taxelor de drum traficul pe câteva autostrăzi din Portugalia, așa cum anunță IRU, dar și alte asociații ale transportatorilor din diverse țări europene, printre care ČESMAD Slovakia și MKFE Ungaria. Este vorba de A4 (Tunelul Transmontana și Marão), A13 și A13-1 (Interior Pinhal), A22 (Algarve), A23 (Beira Interna), A24 (Interior Nord), A25 (Beiras Litoral și Alta) și A28 (Minho), numai din direcția Esposende spre Antas și între Neiva și Darque.

Măsura a fost luată parțial pentru a reduce costurile de operare ale utilizatorilor drumurilor și parțial pentru a permite o mobilitate mai mare și vizează mai ales șosele care nu au alternative unde să se poată conduce în siguranță. Astfel este posibilă o cursă din nordul în sudul Portugaliei fără a plăti taxe de drum pe aproape întreaga porțiune, iar legiuitorul se așteaptă ca măsura să contribuie la dezvoltarea transportului auto pe termen lung în ciuda pierderii unor venituri – pierdere pe care presa portugheză, citând raportul bugetului de stat pe 2025, le estimează la 180 de milioane de euro/an, adică de la 545 de milioane de euro, cât s-a colectat din taxe de drum în 2024, la 390 de milioane de euro, predicția pe 2025. În același timp, deși măsura a fost salutată pe scară largă, se așteaptă o creștere a costurilor parteneriatelor public-private cu 1,106 miliarde de euro, sumă ce va fi transferată în cele din urmă asupra contribuabililor, astfel că există îngrijorări cu privire la sustenabilitatea acestei măsuri și va fi nevoie de monitorizarea efectelor economice și sociale din următorii ani.

Taxe de drum continuă să existe în Portugalia în zona Porto și pe A28 Secțiunea Esposende-Porto, A41, A42 și A29.

Sursă foto: Vialivre

Asociația maghiară MKFE informează că, prin decretul emis pe 25 ianuarie, Austria a impus „în mod neașteptat“ restricții pentru camioane pe secțiuni ale autostrăzii A10 (Tauern), începând de la sfârșitul lui ianuarie și până la sfârșitul lui martie, în zilele de vineri și sâmbătă, între orele 13:00 și 19:00. Interdicțiile vizează camioanele și combinațiile de vehicule cu greutate maximă autorizată mai mare de 7,5 t, și se aplică pe două sectoare rutiere: pe autostrada Villach (sud), între intersecția Salzburg (intersecția A10 cu autostrada A1) și intersecția Pongau, dacă se merge în Italia sau Slovenia, și pe autostrada Salzburg (nord) între intersecțiile Rennweg și Golling, dacă se merge spre Germania sau Republica Cehă.

În plus, vehiculele și combinațiile mai mari de 7,5 t pentru transport de marfă sunt interzise pe autostrada A10 în fiecare sâmbătă până în 30 martie 2024, între orele 07:00 și 15:00 (când începe oricum interdicția uzuală) pe autostrada Villach (la limita sudică) între intersecția Salzburg (intersecția A10 cu autostrada A1) și intersecția Pongau și pe autostrada Salzburg (la limita nordică), între intersecțiile Rennweg și Golling.

Sunt exceptate de la aceste interdicții vehiculele care transportă alimente perisabile (fructe și legume proaspete, lapte și produse lactate proaspete, carne și produse din carne proaspete, pește proaspăt și produse din pește proaspăt, pește viu, ouă, ciuperci proaspete, produse proaspete de panificație și cofetărie, ierburi proaspete, preparate alimentare gata pentru consum), bovine pentru sacrificare, colete pentru poștă, băuturi pentru zonele turistice, ajutoarele umanitare sau cele care oferă serviciile de depanare și intervenții tehnice etc.