Vrei să fii la curent cu ultimele noutăți? Abonează-te la newsletter.
A&A Transporturi Speciale a cautat in ultimii ani soferi valorosi si de incredere carora sa le vanda in rate camioane si care sa fie tractionisti pentru semiremorcile sale si, desi nu a infiintat inca o firma specializata de leasing care sa ofere conditii de finantare mai lejere decat ale bancilor, asa cum intentiona, continua sa sprijine in acest fel conducatorii auto profesionisti care vor sa se lanseze in afaceri pe cont propriu. In 2019 au fost vandute 14 autotractoare, in ianuarie 2020 lor li s-au alaturat alte patru, iar pana la final de an se asteapta sa mai fie inca 11, astfel incat, din cele 31 de semiremorci proprii, trei sa fie tractate de camioanele firmei, cu soferi angajati, iar restul, de noii mici antreprenori.
Vanzarea se face in rate, iar la finalul acestora masinile se inscriu pe numele noilor proprietari. Autovehiculele provin din parcurile firmelor de leasing, cu care A&A Transporturi Speciale are parteneriate reciproc avantajoase – cata vreme finantatorii recupereaza in ultimul timp de pe piata tot mai multe utilitare grele – si avantajoase si pentru soferi, pe care compania de transport ii sprijina si cu taxele de drum, service-ul si carburantul, uneori si cu bani in avans, „astfel incat sa nu se loveasca de nicio problema pe traseu. Acesti soferi lucreaza numai pentru noi, este conditia principala pentru a le oferi finantare, si astfel rezolvam si noi problema lipsei de personal si ne ferim si de incidentele care apareau din cauza conducatorilor auto. Cred ca le oferim conditii bune, aspect dovedit si de faptul ca pana acum au renuntat la colaborarea cu noi doar 5% din total. In rest, cu cel mai vechi partener lucram de circa sapte ani si el este la al treilea camion cumparat in rate de la noi. Cei mai noi sunt din februarie 2020, iar media parteneriatelor este egala cu perioada cat au de platit ratele plus sase luni, dupa care pleaca in alta parte sau pe cont propriu“, asa cum explica directorul general al firmei, Alin Moldovan.
Inceputul de an nu a fost niciodata o perioada buna pentru transporturi, dar dupa un 2019 in care criza din automotive a afectat profund operatorii romani, campioni in aceasta industrie, iar Pachetul Mobilitate a continuat sa tina piata in suspans, am fost cu atat mai curiosi sa aflam cum au intrat in 2020 firmele din domeniu si ce previziuni pe termen scurt au managerii lor. Cu atat mai mult cu cat contextul economic general din Europa si de la nivel global nu este nici el foarte fericit, in afara de cresterea volumelor din comertul online nefiind multe alte motive de optimism. Intr-adevar, din discutiile avute cu mai multi manageri reiese faptul ca volumele de marfuri au scazut in ianuarie 2020 fata de perioada similara din 2019, ca au facut mult mai multi kilometri pe gol pana la incarcare decat de obicei, ca beneficiarii profita de situatie nu pentru a mentine tarifele – desi nici asta nu ar fi suficient, cata vreme unele costuri au continuat sa creasca – ci chiar pentru a le scadea, iar intrarea Uber Freight in Europa va aduce modificari majore, si poate nu toate in bine. Exista insa si firme care au inceput in forta, in special din cauza ca numarul camioanelor active a scazut in ultimul timp.
Anul acesta a inceput mai bine decat 2019 pentru A&A Transporturi Speciale nu pentru ca e mai multa marfa, crede directorul general Alin Moldovan, ci pentru ca numeroase camioane din Romania, Ungaria sau Polonia nu au mai plecat la munca in vest. Dar pentru a creste tarifele e nevoie de cel putin o luna in care clientii sa fie disperati ca nu gasesc camioane, mai arata acesta. „Asa ca deocamdata tarifele sunt la fel ca in 2019, dar cererea de transport este mai mare. Ce ne dorim este sa rezistam cat mai bine pe piata in 2020, cand va fi «care pe care» si cand cred ca 30% din camioanele de pe sosele si 50% din firmele de transport vor disparea. Dar noi suntem pregatiti si speram sa trecem cu bine.“
Acest website foloseste cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționare...
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).