Volkswagen își accelerează transformarea într-un furnizor de mobilitate bazat pe software. Prin implementarea strategiei accelerate pe care tocmai a dezvăluit-o, compania se va pregăti sistematic pentru schimbările profunde din industria auto în timp util. Așa cum Volkswagen a condus hotărât calea cu ofensiva electrică globală, acum accelerează și celelalte mari probleme ale viitorului: integrarea software-ului în vehicul și experiența digitală a clienților vor deveni competențe esențiale cruciale. În implementarea modelelor de afaceri bazate pe date, compania încearcă să atragă noi grupuri de clienți și să utilizeze surse suplimentare de venit. De asemenea, Volkswagen va pune la dispoziția multor oameni conducerea autonomă înainte de sfârșitul deceniului. „E-mobilitatea a fost doar începutul: adevărata întrerupere nu a venit încă. Prin strategia noastră vom accelera către viitorul digital ”, a declarat Ralf Brandstätter, CEO Volkswagen. „În următorii ani, vom schimba Volkswagen ca niciodată.”
În 2016, Volkswagen a început transformarea sa de anvergură și cea mai mare ofensivă electrică din industrie cu strategia Transform 2025+. Cu Accelerate, Volkswagen își propune acum să se transforme în „cel mai atractiv brand pentru mobilitate durabilă”. Compania urmărește 3 factori strategici de valoare pentru transformarea accelerată – „valoarea mărcii”, „platformele scalabile” și „întreprinderea valoroasă”, fiecare dintre acestea fiind susținută de măsuri specifice și obiective ambițioase.
Volumele ridicate ale companiei vor asigura scalarea necesară a software-ului din grup. Integrarea software-ului în vehicul și experiența digitală a clienților vor deveni astfel competențe de bază ale Volkswagen. În acest scop, Volkswagen este liderul dezvoltării ecosistemului digital centrat pe client, cu ID-ul. Pentru aceasta, Volkswagen a stabilit ID-ul, unitate digitală de proiect agilă care va oferi actualizări „over-the-air” la fiecare 12 săptămâni începând din vara anului 2021. Acestea vor permite vehiculului să rămână la zi pe parcursul ciclului său de viață și să devină din ce în ce mai bun cu funcții noi. O flotă complet conectată la rețea de peste 500.000 de vehicule este așteptată să fie pe drum în doar 2 ani, prin care Volkswagen va putea transmite feedback-ul direct al clienților către noile funcții.
Transformând vehiculul într-un produs bazat pe software, Volkswagen stabilește scena pentru noi modele de afaceri bazate pe date care vizează reducerea barierelor de intrare în calea mobilității individuale, oferind în același timp pachete de servicii foarte atractive pentru clienți. Volkswagen își propune astfel să genereze venituri suplimentare pe durata de viață a vehiculului prin servicii de încărcare și energie, prin funcții bazate pe software pe care clienții le pot rezerva la nevoie sau prin conducere automată.
Compania va face, de asemenea, structura portofoliului de vehicule mult mai puțin complexă. Viitoarele generații de vehicule vor fi produse cu un număr mult mai mic de versiuni. Configurația individuală nu va mai fi setată prin hardware atunci când vehiculul este achiziționat. Vehiculul va avea practic totul la bord și clienții pot adăuga funcțiile dorite la cerere în orice moment, utilizând ecosistemul digital din vehicul. Acest lucru va reduce semnificativ complexitatea producției.
Volkswagen a alocat în jur de 16 miliarde de euro pentru investiții în viitoarele tendințe de e-mobilitate, hibridizare și digitalizare până în 2025. Pentru a putea finanța investițiile viitoare considerabile, compania va lucra sistematic la creșterea eficienței sale cu Accelerate. Se așteaptă ca marja operațională vizată de cel puțin 6% să fie atinsă până în 2023 și, de asemenea, asigurată pe termen lung. Accentul va fi pe a deveni mai rezistent la fluctuațiile de pe piață. Pentru a realiza acest lucru, Volkswagen încearcă să-și reducă costurile fixe cu 5% înainte de 2023, să crească productivitatea fabricii cu 5% pe an, să optimizeze costurile materiale cu 7% și să aducă toate regiunile în negru pe termen lung.
Volkswagen intenționează să accelereze încă o dată campania electronică globală: până în 2030, marca își va crește cota de piață la peste 70% din livrările de mașini complet electrice din Europa – dublu față de obiectivul planificat anterior, de 35%. În Statele Unite și China, marca vizează o cotă de piață a autovehiculelor electrice de peste 50% în aceeași perioadă. Pentru a realiza acest lucru, Volkswagen va scoate cel puțin un nou model de autovehicule electrice cu baterii în fiecare an. ID.4 GTX01 cu tracțiune integrală va intra în producție în prima jumătate a anului 2021, urmat de ID.501 în a doua jumătate a anului. ID.6 X / CROZZ01, un SUV electric cu 7 locuri pentru piața chineză, va fi lansat în toamnă. Planurile pentru o mașină electrică sub ID.302 sunt avansate cu 2 ani până în 2025.
Volkswagen va optimiza continuu setul de instrumente electrice modulare (MEB) cu îmbunătățiri în accelerație, capacitate de încărcare și autonomie. Volkswagen își va juca, de asemenea, punctele forte în calitate de campion al platformei în următoarea generație a unui set de instrumente de acționare complet electrică pentru vehicule plate – platforma de sisteme scalabile. Aceasta va fi desfășurată în 2026 pentru prima dată în proiectul emblematic al Volkswagen, Trinity.
Ralf Brandstätter: „Vom avea în continuare nevoie de motoare cu ardere internă pentru o vreme, dar acestea ar trebui să fie cât mai eficiente posibil, motiv pentru care următoarea generație a produselor noastre de bază va fi echipată și cu ultima generație de tehnologie hibridă plug-in, cu o autonomie de până la 100 km”.
Tot ceea ce Volkswagen a planificat pentru viitor, clienții vor putea experimenta pentru prima dată într-un vehicul în 2026. În Trinity, toate elementele se vor uni. Vehiculul va stabili noi standarde în 3 privințe: din punct de vedere tehnologic, în ceea ce privește modelul de afaceri 2.0 și cu noi abordări de producție la uzina din Wolfsburg.
Trinity va permite conducerea automată de nivelul 2+ de la început și nivelul 4 în viitor. „Trinity va deveni un fel de mașină a timpului pentru clienții noștri, economisindu-le timp și stres. Cu toate acestea, această tehnologie nu trebuie să devină rezerva unei elite selecte, motiv pentru care o scalăm pentru a o face disponibilă pentru mulți oameni”, a spus Ralf Brandstätter.
Vânzarea a aproximativ 6 milioane de unități pe an oferă companiei masa critică de care are nevoie pentru a scala conducerea autonomă, a cărei dezvoltare este sofisticată și pentru a o lansa în întreaga lume. Începând cu Trinity în 2026, Volkswagen va prelua conducerea Grupului Volkswagen prin stabilirea unei rețele informatice în flota sa completă de vehicule, pe care vehiculele vor face schimb continuu de date, de exemplu cu privire la situația traficului, obstacole sau accidente. Acest lucru va permite Volkswagen să creeze un sistem de auto-învățare cu milioane de vehicule de care să beneficieze clienții tuturor mărcilor grupului. Ralf Brandstätter: „Volkswagen va suferi schimbări profunde. Vom reprezenta nu numai mobilitatea electronică ecologică, ci mai ales experiențele digitale fascinante ale clienților, noile modele de afaceri și conducerea autonomă pentru mulți oameni. Am construit o bază solidă pentru acest lucru în ultimii ani. Acum, cu Accelerate vom da digitalizării un nou impuls.”
02.10.2020
Ultimul număr: Iunie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit