Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pentru a ține cont de diversitatea practicilor de ajustare anuală a tarifelor de transport, CNR (Comitetul Național Rutier din Franța) prezintă evoluția sintetică a costurilor și ținând cont de motorină, și excluzând motorina din discuție – atâta vreme cât ea este în continuare componenta cea mai nesigură a costului/km, CNR nu face previziuni referitoare la prețul ei în 2022. Este posibil ca în cadrul negocierilor dintre transportatori și clienți să se determine noile tarife fără combustibil și să se permită indexarea legală în funcție de variațiile prețului său. Dar, și dacă se ține cont, și dacă nu se ține cont de motorină, tot va trebui ca tariful să se modifice în cursul anului în funcție de evoluția prețului acesteia.

În 2021 prețul mediu al motorinei fără TVA a cunoscut o creștere semnificativă, fiind în octombrie cu 25,1% mai mare decât în decembrie 2020. El a crescut de la o lună la alta, cu excepția lui aprilie și a lui august 2021.

Pentru 2022 se estimează că prețul va continua să se modifice, deși barilul va costa cam la fel ca în 2021, 69 de dolari, față de 68 în 2021 și față de 42 de dolari în 2020, deoarece va fi influențat și de scumpirile materiilor prime și de paritatea euro/dolar.

Iar acciza rambursabilă nu s-a anunțat că va crește în Franța anul viitor.