Portul Hamburg va fi dotat cu sisteme de alimentare cu energie la mal construite de Siemens la terminalele de containere Tollerort și Burchardkai. Primele nave portcontainer vor fi alimentate astfel până în 2023.
Anunțul a fost făcut de autoritatea portuară din Hamburg pe 5 noiembrie. Siemens furnizase deja sistemul de alimentare de la mal pentru navele de croazieră din Altona, inaugurat în urmă cu cinci ani. Pentru a fi alimentate cu energie electrică, până acum multe nave oceanice și-au menținut motoarele în funcțiune, iar asta înseamnă gaze și emisiile de CO2. „Odată cu extinderea sursei de alimentare de la mal pentru transportul de containere, facem un pas important în decarbonizarea portului Hamburg”, a declarat Jens Meier, șeful autorității portuare HPA.
În cazul navelor mari de containere și de croazieră, potrivit Ministerului Federal al Economiei, se folosesc servicii de ordinul mărimii între patru și 16 megawați, ceea ce corespunde nevoilor de electricitate ale orașelor mici. Până în 2023, guvernul federal a oferit statelor federale ajutoare financiare în valoare de 176 de milioane EUR pentru construcția de sisteme electrice pe țărm în porturile maritime și interioare. Pe lângă sistemele corespunzătoare de pe uscat, navele trebuie să fie echipate și pentru utilizarea energiei de la mal.
Foto: seatrade-maritime.com
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit