Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deputații din Parlamentul European (PE) au respins posibilitatea unor amendamente la proiectul de regulament de modificare a Regulamentului (UE) 2019/1242 în ceea ce privește standardele privind emisiile de CO2 pentru vehiculele grele noi și integrarea obligațiilor de raportare și abrogarea Regulamentului (UE) 2018/956, așa cum au convenit negociatorii PE și Consiliului Uniunii Europene. Reamintim că acest regulament vizează înăsprirea măsurilor de reducere a emisiilor de CO2 pentru vehiculele grele. Și, în conformitate cu constatările negociatorilor (prezentate în raport), dispozițiile care permit utilizarea tehnologiilor alternative bazate pe combustibili neutri din punct de vedere climatic în transporturi au fost eliminate din textul adoptat anterior de PE.

Prin urmare, raportul a fost adoptat fără amendamente, iar posibilitatea de a depune amendamente a fost respinsă în plen cu 332 de voturi la 279. Cu o săptămână înainte de vot, asociația poloneză de transport și logistică TLP făcuse apel la deputații polonezi să sprijine un amendament al europarlamentarului german Andreas Glück care propune introducerea unei definiții a combustibililor neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 și a unui factor de corecție a dioxidului de carbon (CCF) pentru a lua în considerare utilizarea combustibililor regenerabili, cum ar fi bioGNL sau HVO.

Apelul TLP pare să fi fost ascultat de deputații polonezi din majoritatea partidelor politice din PE, cu excepția celor din Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților (S&D), a unui deputat din Renew și a unui deputat din partea Verzilor (Alianța Liberă Europeană – Verts / ALE), care au votat împotriva creării unei alternative la electrificarea transportului rutier. În aceste condiții, TLP (dar acest lucru este valabil pentru eurodeputații din orice țară, despre al căror vot alegătorii lor ar trebui să știe) crede că ar merita ca alegătorii acestor eurodeputați polonezi care au votat contra amendamentelor să se întrebe de unde vor obține companiile poloneze de transport zeci de miliarde de euro în următorii cinci ani pentru a investi în vehicule electrice și a îndeplini cerințele votate. „Mai ales că Noua Stângă face parte din actuala coaliție de guvernământ din Polonia și, votând pentru astfel de soluții costisitoare, probabil că are o idee despre cum să rezolve potențialele probleme. Poate că merită să ne întrebăm și ce să facem cu cei peste 600.000 de șoferi care își vor pierde treptat locurile de muncă dacă nu există surse de finanțare pentru soluții susținute de stânga? Un fel de indemnizație pe viață? Sau poate recalificarea șoferilor în medici, care lipsesc de pe piață? Așteptăm cu nerăbdare sugestiile dumneavoastră. Mai ales că alternativa la ceea ce au votat deputații menționați au fost alte tehnologii la fel de neutre din punct de vedere climatic! Dar, după cum puteți vedea, nu le doresc, alegând o singură cale corectă, care este electrificarea universală a tuturor, inclusiv a transportului rutier.“

Sursă foto: TLP