Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aeroportul Internațional Iași a realizat un exercițiu demonstrativ pe platforma aeronavelor, în cadrul căruia pasagerii cu mobilitate redusă au fost îmbarcați și debarcați prin utilizarea noului ambulift. Echipamentul modern, în valoare de peste 3 milioane de lei, este primul de acest tip din România, fiind 100% electric.

Următorul pas important pentru Aeroportul Iași va fi certificarea serviciilor PRM (servicii pentru pasageri cu mobilitate redusă), ceea ce va permite punerea în funcțiune a acestui echipament de ultimă generație. Prin această achiziție, aeroportul face un pas major în direcția asigurării unor servicii la standarde europene pentru toți pasagerii săi.

„Acest ambulift este o premieră pentru aeroportul nostru și ne bucurăm că a venit mai repede decât era prevăzut în contract. Cu acest echipament, cel mai modern din România, venim în sprijinul persoanelor cu nevoi speciale, ce călătoresc pe Aeroportul Iași, oferind condiții de confort și siguranță atât la îmbarcare cât și la debarcare. Ambuliftul este dotat cu mulți senzori, camere video și un sistem performant de ghidaj pentru apropierea de aeronave. Zilele acestea, am finalizat instruirile cu personalul, urmând să obținem și certificarea serviciului PRM, astfel încât să putem da în funcțiune acest ambulift cât mai curând posibil. Dorim să îmbunătățim în permanență serviciile dedicate pasagerilor, misiunea echipei IASI Airport pentru următorii ani fiind aceea de a oferi excelență în servicii și de a inspira călătorii să vină cât mai des la Aeroportul Iași, asigurând condiții optime pentru experiențe unice.”,

a declarat Directorul General al Aeroportului Iași, Romeo Vatră, în cadrul evenimentului de prezentare a ambuliftului.

„Din punct de vedere tehnic, ambuliftul de la Aeroportul Iași este unic nu numai prin sistemul de propulsie electric, dar și prin câteva caracteristici care îl fac să fie foarte eficient în exploatare, timpul operațional de utilizare de la terminal și până la îmbarcarea persoanelor cu mobilitate redusă reprezintând 30% din timpul ambulifturilor clasice. Are o capacitate de până la 5 scaune cu rotile și 4 scaune rabatabile pentru însoțitori. Alternativ, poate acomoda până la două tărgi. Cabina se poate detașa și așeza pe sol, sistemul permite ridicarea până la 5,7 m, la un vânt de până la 100 de km/h, fără stabilizatoare. De asemenea, operatorul se concentrează numai asupra alinierii cu pragul avionului.”,

a precizat reprezentantul firmei producătoare, Ion Tomescu.