Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Provincia Tirol se pregătește pentru un trafic turistic intens în perioada Paștelui și a Rusaliilor. Pentru a-l controla, aceasta planifică restricții suplimentare privind traficul de camioane în această perioadă (Joia Mare, 6 aprilie, și Sâmbăta de Rusalii, 27 mai). Din cauza sărbătorii publice din Germania (Vinerea Mare) și a volumului extrem de mare de călătorii asociate în direcția Italiei, combinate cu volumul de camioane, este de așteptat o congestie extinsă, în special în zona extinsă a orașului Innsbruck.

Din cauza sărbătorilor în Germania, Sâmbăta de Rusalii este cea mai aglomerată zi de călătorie din an. În 2022, aceasta a dus la ambuteiaje extinse în zona mare a orașului Innsbruck – combinate cu un trafic alternativ enorm pe rețeaua rutieră de rang inferior. Din cauza experiențelor din ultimul an și a riscului considerabil pentru siguranța rutieră, precum și a restricției masive a fluidității traficului, provincia Tirol a solicitat Ministerului Transporturilor aceste două interdicții speciale de circulație.

Interdicția de circulație pe timp de noapte a camioanelor pentru transportatorii tirolezi este depășită

O soluție propusă de transportatorii tirolezi pentru a dezamorsa situația legată de problemele veșnice în ceea ce privesc interdicțiile de circulație și de deblocarea/dispecerizarea ambuteiajelor: ridicarea interdicției de circulație pe timp de noapte pentru camioanele de mare tonaj în Austria, promulgată pe 1 decembrie 1989, deși aceasta este de mult timp depășită.

Dacă toate camioanele ar putea utiliza drumul și între orele 22:00 și 05:00, volumul ar putea fi egalizat. Cu alte cuvinte, exact ceea ce ar trebui să realizeze manipularea în bloc în cel mai bun moment al zilei.

Interdicția de circulație în clasa Euro a fost extinsă și la Euro V

Acest lucru este valabil cu atât mai mult în contextul în care Tirolul impune un număr mare de interdicții pentru acest sector – pe lângă interdicția de a conduce pe timp de noapte, interdicția de a circula în clasa Euro și interdicția de a conduce în anumite sectoare pentru anumite tipuri de mărfuri. Doar la începutul anului, de exemplu, interdicția privind clasele Euro a fost extinsă și mai mult prin includerea camioanelor Euro 5, ceea ce a declanșat, de asemenea, proteste în cadrul asociației de afaceri Anita din sudul Italiei.

Ridicarea interdicției de conducere pe timp de noapte și-a dovedit deja utilitatea în perioada Coronavirusului. La acea vreme, interdicția a fost relaxată temporar pentru a asigura aprovizionarea magazinelor alimentare.

Ridicarea interdicției de a conduce pe timp de noapte iese din discuție

Astfel de cereri sunt în mod clar respinse de guvernul tirolez. Ridicarea interdicției de a conduce pe timp de noapte iese din discuție pentru René Zumtobel, consilierul provincial. Din cauza topografiei speciale din Tirol, emisiile de aer și de zgomot în special ar crește în timpul nopții și ar reprezenta o povară excesivă pentru populație. În cele din urmă, obiectivul comun trebuie să fie întotdeauna acela „de a transfera camioanele de pe șosea pe calea ferată, nu de la o trecătoare alpină la alta și cu siguranță nu de la zi la noapte”.

În prezent, 2,5 milioane de camioane traversează autostrada Brenner în fiecare an, potrivit cifrelor oficiale. Conform cifrelor tiroleze, reprezintă aproape de trei ori mai multe camioane decât cele care trec prin întreaga Elveție într-un an. Guvernul regional tirolez este de părere că ridicarea interdicției de a conduce pe timp de noapte nu numai că ar contracara obiectivele europene de schimbare de destinație, dar ar atrage și un nou trafic de deviere din Elveția, unde există o interdicție generală de a conduce pe timp de noapte în transportul rutier de marfă.

Solicitarea din partea industriei de a anula interdicția de a conduce pe timp de noapte și de a egaliza traficul este legată de teama de a se crea noi ambuteiaje: În centrul atenției se află podul Lueg, îmbătrânit, de pe autostrada Brenner, unde se preconizează o nouă renovare. Deja în octombrie, structura de 1,8 km de lungime de pe A13 a fost timp de câteva zile circulabilă doar pe o singură bandă.

Purtătoarea de cuvânt a guvernului provincial tirolez subliniază că operatorul de autostrăzi Asfinag nu a făcut încă planuri detaliate pentru gestionarea concretă a traficului. Ceea ce este sigur, însă, este că în viitorul apropiat va avea loc renovarea podului și că vor exista și restricții. Cu toate acestea, guvernul este preocupat de evitarea benzii unice. Pentru că – nimeni nu contestă acest lucru – având în vedere volumul mare de trafic, aceasta este întotdeauna asociată cu ambuteiaje.