Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Controlul ostil al cărăușilor străini pe teritoriul Franței denotă o atitudine ultra-protecționistă a autorităților din această țară atunci când vine vorba de sectorul transporturilor, a spus, cu ocazia conferintei Tranzit de la Suceava, Smaranda Rugină, avocat la Paris Bar, absolvent al Universității King’s College London. Și chiar și sub argumentul luptei împotriva dumpingului social, anumite practici de control nu trebuie acceptate.

Faptul că mult timp cuantumul amenzilor a fost destul de mic a încurajat operatorii de transport să-și plătească direct amenzile, fără să-și mai bată capul să le conteste în instanță, pentru că, mulți au considerat că oricum, onorariul avocaților anula eventualul câștig obținut în fața judecătorului. „Până la urmă, o amendă de 750 de euro pentru efectuarea repausului săptămânal normal în cabină ar putea fi trecută cu vederea. Însă nu suma contează, ci celelalte neajunsuri care pot rezulta de aici. Și tocmai de aceea este imperios ca amenzile să fie contestate, pentru că pot fi evitate condamnări ulterioare cu consecințe mai grave“, a subliniat Smaranda Rugină.

Însă sancțiunile primite nu trebuie lăsate așa, pentru că, oricât de nesemnificative ar fi, în caz de recidivă, se pot solda mai departe cu amenzi și mai mari, până la 30.000 de euro, și inclusiv cu condamnări penale împotriva șoferului sau administratorului firmei. Iar acestea din urmă vor afecta condiția de onorabilitate a companiei și se riscă retragerea licenței de transport. De asemenea, în caz de recidivă, inclusiv valoarea depozitului pentru deblocarea camionul crește. Contestând aceste proceduri scopul este obținerea restituirii amenzilor, precum și anularea infracțiunii din cazierul judiciar al persoanei condamnate.

Smaranda Rugină a mai subliniat că şoferii pot fi amenințați că nu vor fi lăsați să plece mai departe dacă nu semnează anumite documente/procese verbale ori că li se va da cea mai mare amendă prevăzută de legea franceză. Acest lucru nu se poate întâmpla în fapt, întrucât nu este legal, și se încearcă doar o intimidare, a explicat avocatul român. Trebuie plătită doar suma tip depozit (garanție) pentru a putea pleca mai departe, iar aceasta nu înseamnă automat recunoașterea vinovăției, ci doar „deblocarea“ camionului.

Este recomandat însă să fie completat și semnat documentul prin care se colectează informații complementare de către autoritățile de control, pentru că se confirmă calitatea de suspect în comiterea unei infracțiuni, iar avocatul poate apoi să facă contestație privind modul în care s-a desfășurat acțiunea de control (invocând nerespectarea drepturilor conducătorului auto în calitatea sa de suspect). Prezentarea susţinută de Av. Smaranda Rugină poate fi vizualizată mai jos:

Controlul ostil al cărăușilor străini pe teritoriul Franței denotă o atitudine ultra-protecționistă a autorităților din această țară atunci când vine vorba de sectorul transporturilor, a spus, cu ocazia conferintei Tranzit de la Suceava, Smaranda Rugină, avocat la Paris Bar, absolvent al Universității King’s College London. Și chiar și sub argumentul luptei împotriva dumpingului social, anumite […]

Conținut restricționat

Cumpară unul din abonamentele noastre pentru a avea acces la toate informațiile imediat sau fă-ți cont pentru a vedea articolele mai vechi de 3 luni.

Abonează-te