Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) a prezentat cifrele privind controalele prioritare efectuate în luna iunie. Conform cifrelor, acesta a controlat un total de 1.517 vehicule în trei perioade și a colectat 168.600 de euro în plăți de securitate. Aceste cifre iau în considerare toate domeniile legale controlate.

Concret, BALM a verificat respectarea reglementărilor privind cabotajul și a perioadei de repaus săptămânal normal și a inspectat vehicule în domeniul inspecțiilor tehnice rutiere (ITR). Perioadele în care au avut controalele au fost 4-5, 17 și 20-21 iunie. Unele dintre acestea au fost efectuate cu sprijinul poliției locale.

Un control tehnic rutier a avut loc în toate cele trei date. În zilele de 4-5 și 20-21 iunie, accentul a fost pus pe reglementările privind cabotajul, în timp ce pe 17 iunie, Oficiul a intensificat controalele privind perioada de repaus săptămânal. În funcție de dată, locațiile de inspecție au variat de la 35 la 30 de locații. BALM subliniază faptul că rezultatele controalelor efectuate în cadrul acțiunilor prioritare nu sunt, în general, reprezentative. Prin urmare, acestea nu permit să se tragă concluzii fiabile cu privire la situația generală.

În zilele de 4 și 5 iunie, agenții au controlat un număr total de 475 de vehicule. Aceștia au verificat conformitatea a 452 de vehicule cu reglementările privind cabotajul și au constatat că 24 dintre acestea erau în neregulă. Polițiștii au inspectat 70 de vehicule pentru a verifica respectarea reglementărilor privind petrecerea perioadei de odihnă regulate în afara vehiculului. Au fost constatate două infracțiuni la interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal regulat în vehicul. 35 de vehicule au fost inspectate de experți tehnici în vederea depistării defecțiunilor tehnice. Au fost descoperite 12 defecte tehnice, dintre care patru în domeniul anvelopelor, trei în domeniul frânelor și două în domeniul iluminatului.

Pe 17 iunie, polițiștii au inspectat un total de 340 de vehicule. Aceștia au verificat conformitatea a 111 vehicule cu reglementările privind cabotajul. Ei au respins zece dintre acestea. Dintre cele 336 de vehicule pe care BALM le-a verificat în ceea ce privește respectarea perioadei de repaus săptămânal obișnuit în afara vehiculului, a constatat 53 de infracțiuni legate de interdicția de a petrece perioada de repaus săptămânal obișnuit în vehicul. Experții tehnici au inspectat 33 de vehicule în acea zi. Aceștia au descoperit cinci defecțiuni tehnice, patru în domeniul iluminatului și una în domeniul frânelor În total, 702 vehicule au fost verificate în timpul campaniei de inspecție din 20 și 21 iunie. Din cele 674 de vehicule pe care biroul le-a controlat pentru a verifica respectarea reglementărilor privind cabotajul, a trebuit să se opună la 28 de vehicule. Polițiștii au verificat 60 de vehicule pentru a verifica respectarea perioadei de repaus săptămânal în afara vehiculului. Ei au constatat patru infracțiuni. Din cele 26 de vehicule inspectate pentru defecte tehnice, au fost descoperite opt infracțiuni, dintre care patru referitoare la frâne.

Trei inspecții comune au avut loc în perioada 10-16 iunie în Cipru, Lituania și România. Acțiunea a fost desfășurată de inspectorii de muncă în cooperare cu ofițeri de control din cadrul autorităților de securitate socială și fiscale, precum și cu poliția. S-au alăturat observatori din Belgia, Croația, Lituania, Grecia și Letonia.

În total au fost 423 de lucrători intervievați și 50 de întreprinderi verificate. Încălcările suspectate în cele trei inspecții comune au vizat munca nedeclarată, legislația privind salariul minim, plata salariilor în numerar și încălcări ale normelor de securitate și sănătate în muncă. 

O acțiune majoră a avut loc în Cipru, unde au fost controlate 45 de întreprinderi. Până în prezent, au fost emise 10 notificări, amenzile preconizate depășind 86.000 de euro. 

„Abordarea colegilor ciprioți mi s-a părut recognoscibilă în multe privințe, dar și cu adevărat inspirată în altele. În timp ce au fost aplicate sancțiuni puternice în mod adecvat, a existat, de asemenea, un spațiu pentru ca vocea atât a lucrătorilor, cât și a angajatorilor să fie auzită în procesul de inspecție”, declară Joris Berghmans, inspector participant din partea Institutului Național Belgian pentru Securitatea Socială a Lucrătorilor Independenți.

În Lituania, Centrul de Cooperare Interinstituțională, recent înființat, a contribuit la direcționarea inspecțiilor.

„Am selectat restaurantele cu risc potențial mai ridicat de încălcări în domeniul muncii, dar și în domeniul fiscal. Aceasta este o nouă abordare pentru noi, care începe deja să dea roade”, a concluzionat Justas Valaskevičius, inspector șef al Inspecției de Stat a Muncii și șef al Centrului de Cooperare Interinstituțională, Lituania.