Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pe 28 aprilie, Guardia di Finanza din Veneția a executat un ordin al procuraturii de a confisca 60 de camioane uzate care urmau să fie încărcate pe o navă cu destinația Africa de Nord. Motivul ar fi dumping-ul ecologic, adică, după cum se explică într-un comunicat al Finanțelor, „eludarea adaptării vehiculelor în cauză la cele mai stricte reglementări europene în materie de siguranță rutieră și de mediu, evitând să suporte costurile aferente și monetizându-le prin exportul lor în țări în care pot fi utilizate în continuare”. Acest lucru face parte dintr-o situație îngrijorătoare în care multe țări nu impun standarde de siguranță rutieră și de mediu, contribuind astfel la poluarea aerului și împiedicând eforturile de atenuare a efectelor schimbărilor climatice, potrivit celui mai recent raport publicat de Programul Națiunilor Unite pentru Mediu (UNEP).

Ancheta a început după ce s-a observat o „prezență anormală” de vehicule comerciale în portul Marghera, din care a reieșit că cerințele necesare pentru exportul final ar fi fost certificate „fictiv” de o agenție auto cu sediul în Piemont. Potrivit anchetatorilor, unele persoane, în special străini, au cerut agenției certificate de radiere în vederea exportului, deși vehiculele nu îndeplineau condițiile necesare. În plus, Pra (un birou al Clubului Italian Auto) a respins practicile.

Departamentul de Finanțe scrie că, în ciuda acestui fapt, sistemul ar fi fost forțat de proprietarul agenției, prin utilizarea unei proceduri de urgență, pentru a permite tipărirea certificatelor relevante aplicate în mod normal pe documentele de înmatriculare ale vehiculelor. Astfel, vehiculele au putut intra în port cu documente conforme „doar formal”, pe care să le prezinte la vamă.

Ancheta deschisă de justiție cu privire la condițiile de muncă din compania Grafica Veneta, care a dus la arestarea a 11 persoane pentru angajarea ilegală și exploatarea lucrătorilor, s-a extins și pe activitățile de logistică. 

Operațiunea a început în dimineața zilei de 27 iulie, când 400 de carabinieri au intrat în 10 platforme logistice în diferite locații italiene pentru a efectua verificări referitoare la prezența și tipul contractelor și regularitatea relațiilor de muncă. Anchetatorii nu au furnizat numele platformelor logistice verificate, însă au comunicat că au audiat aproximativ 1.500 de muncitori,  constatând 93 de încălcări ale siguranței la locul de muncă. Au fost descoperite 53 de contracte de muncă temporare și 10 muncitori complet nedeclarați, pentru care 13 companii au fost sancționate și altora trei li s-a suspendat activitatea.