Restricţiile coronavirus impuse la frontierele Germaniei pun în pericol sănătatea şoferilor de camioane, a declarat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, care a mai atras atenția că măsura creează blocaje.
Statele membre UE au convenit la începutul lunii februarie că, deşi sunt libere să impună interdicţii de călătorie pentru a proteja sănătatea publică, transporturile de marfă ar trebui protejate, iar dacă măsurile restrictive provoacă perturbări, restricțiile ar trebui ridicate, scrie Politico Europe.
„Cred că Germania ar trebui să se întrebe dacă nu cumva e cazul”, a spus Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, într-un interviu acordat vineri.
De duminică, Germania le cere șoferilor care vor să intre în țară din regiunea Tirol, Austria, precum și celor care vin dinspre Republica Cehă, să se înregistreze online și să prezinte la graniță un test COVID negativ.
„Bineînţeles că provoacă perturbări. Este o povară pentru șoferi, de la riscurile la care se expun în centrele de testare, deoarece trebuie să-şi părăsească camionul, până la faptul că există costuri suplimentare, deoarece aceste teste nu sunt gratuite”, a afirmat Adina Vălean.
Adina Vălean a mai precizat că este îngrijorată că cerinţele de testare îi obligă pe şoferi să stea în cozi mari la graniţe. „Înseamnă că interacționează între ei şi acest lucru le pune sănătatea în pericol”, a spus ea.
Comisarul român a sugerat că ar fi posibil ca impactul să fie „atenuat“ prin adăugarea de excepțiilor de la testare pentru camioanele care doar tranzitează sau prin recunoașterea testelor efectuate în ultimele 72 de ore, mai degrabă decât în actualul interval de timp de 48 de ore.
Într-o scrisoare adresată duminică cancelarului german Angela Merkel, grupul de transporturi rutiere IRU i-a cerut liderului german să regândească restricţiile „inutile de la frontieră“, mai notează Politico Europe.
Foto: EU/ audiovisual.ec.europa.eu
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit