Producătorul premium Hankook a lansat anvelopa sport de vară Ventus evo, o anvelopă UHP (Ultra-High-Performance) inovatoare. Aceasta oferă o aderență extraordinară, o rezistență scăzută la rulare și o durabilitate atât de mare, încât redefinește standardul pentru industrie. Dezvoltată cu ajutorul inteligenței artificiale, Ventus evo îndeplinește atât cerințele la nivel de performanță sportivă cât și cele privind nivelul maxim de siguranță, fără niciun compromis.
Inginerii Hankook au reușit să distribuie în masa brută a anvelopei proporția de silice, element decisiv pentru îmbunătățirea aderenței pe carosabil umed. Astfel, anvelopa se va comporta suveran la deplasare, chiar și pe o ploaie torențială de vară, datorită nervurilor late de drenaj care asigură acvaplanarea în combinație cu suprafața optimizată de contact a anvelopei. Pereții laterali rigizi și blocurile de profil oferă stabilitate la viraje și reduc distanța de frânare pe carosabil uscat cu 6% față de modelul precedent.
Anvelopa Ventus evo are o rezistență redusă la rulare, ceea ce contribuie la reducerea consumului de combustibil. Durabilitatea sa este cu 32% mai mare față de modelul anterior, datorită compoziției cu rigiditatea mai mare a blocurilor. Este o opțiune economică și eficientă, disponibilă în 94 de dimensiuni pe termen mediu, adaptabilă unei game deosebit de variate de autovehicule.
La fel ca modelul pentru așa-numitele Sports Utility Vehicles, anvelopele Ventus evo SUV sunt deja utilizate ca echipare originală pentru producători premium. Din următorul sezon de vară, noile Ventus evo și Ventus evo SUV vor fi disponibile în comerț în 58 de dimensiuni, extinzându-se până la 94 până la finalul anului. Gama acoperă dimensiuni de la 17 până la 23 inchi, lățimi de la 205 până la 325, pentru seria 65 și până la 30, cu indici de viteză de la V până la (Y).
„Cu a patra generație Ventus evo redefinim standardele”, a subliniat Klaus Krause, Vice President și Head of Europe Technical Center în cadrul Hankook. „Ne-am orientat timpuriu spre asistență IA în dezvoltarea amestecurilor pentru compoziția anvelopelor și am transpus cu succes rezultatele din laborator în procese industriale de calitate înaltă, lucru care își arată acum roadele. Ventus evo depășește, datorită proporțiilor inovatoare din compoziție, conflictele tradiționale referitoare la obiective și nu prezintă compromisuri nici la nivel de performanță și nici la nivel de siguranță ori durabilitate.”
Italtrans, lider în transportul rutier pentru sectorul distribuției la scară largă, și Prometeon Tyre Group, producător de anvelope pentru camioane, autobuze și vehicule agricole, anunță reînnoirea parteneriatului lor în vederea Raliului Dakar 2025. Datorită unui acord exclusiv, Prometeon îl va aduce din nou pe „Petrux” la Dakar. De data aceasta, în loc de motocicletă, el va conduce camionul cu numărul 608 al Italtrans Racing Team – Rally Division truck, alternând cu șoferul principal Claudio Bellina, care participă la al 17-lea său Dakar, și cu navigatorul Marco Arnoletti.
Prezența lui Danilo Petrucci este decisivă: născut la Terni în 1990, el a fost numit „omul celor patru lumi”, deoarece este singurul pilot care a câștigat cel puțin o cursă în competițiile MotoGP, MotoAmerica, Superbike și Dakar. Aceasta va fi a doua sa participare la cel mai faimos raliu din lume, după ce în ediția din 2022 a condus o motocicletă și a obținut o victorie de etapă magnifică.
Trecerea de la motocicletă la camion reprezintă o provocare fără precedent pentru „Petrux”, care se poate baza pe experiența și inovația tehnologică a vehiculelor Italtrans și a lui Bellina și a echipei sale, precum și pe performanțele constante ale anvelopelor Prometeon, care sunt special concepute pentru vehiculele grele implicate în competiții off-road.
Există un fir comun care îl unește pe Petrucci cu vehiculele pe patru roți, deoarece tatăl său a fost șofer de camion care a condus și camioane MotoGP. Datorită Prometeon și parteneriatului reînnoit dintre cele două companii, Petrucci va conduce un camion de raliu într-una dintre cele mai solicitante competiții de motorsport, marcând un alt pas important în cariera sa.
Claudio Bellina a comentat: „După experiența noastră palpitantă din 2024, ne pregătim acum să facem față ediției din 2025. Anul trecut a fost o ediție fantastică în care am condus un camion diferit de cel folosit în trecut. Dakar este o provocare dură care nu poate fi luată ușor, dar ne-am distrat foarte mult și chiar am reușit să obținem un rezultat bun, terminând chiar în afara primilor cinci. În ediția următoare îl voi avea din nou alături pe Marco Arnoletti și vasta sa experiență, alături de noul venit Danilo Petrucci, care va aduce o contribuție importantă echipei noastre datorită experienței sale de pilotaj. Toți ochii vor fi ațintiți asupra noastră, așa că vom face tot posibilul să ne distrăm și să obținem un rezultat bun. Aș dori să le mulțumesc tuturor sponsorilor noștri, în primul rând Prometeon și Bosch, pentru sprijinul lor în această mare aventură. Suntem încântați că l-am adus pe Danilo Petrucci în această nouă aventură”, a declarat Roberto Righi, CEO al Prometeon.
Colaborarea dintre Italtrans și Prometeon are ca scop evidențierea rezistenței anvelopelor Prometeon, concepute pentru a rezista în cele mai extreme condiții, precum cele de la Dakar. După rezultatul excelent obținut la ediția de anul trecut, când anvelopele Prometeon Serie 02 au fost montate pentru prima dată pe camioanele Iveco Italtrans, experiența combinată în competiție a lui Petrucci și Bellina ne va permite să testăm în continuare fiabilitatea și performanțele deja ridicate ale acestor anvelope, dar și ale camioanelor, pe terenurile tipic accidentate ale Dakar-ului.
Raliul Dakar este programat să înceapă pe 3 ianuarie 2025, când cea de-a 47-a ediție a celei mai dure curse din lume va porni de la Bisha, Arabia Saudită.
02.10.2020
Ultimul număr: Noiembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit