Președintele ALIS, Guido Grimaldi, a făcut o declarație la finalul unei conferinte organizată cu ocazia LetExpo, târgul de transport și logistică care a avut loc la Verona între 8 și 11 martie, care infirmă teoria salariilor mici din sectorul transporturilor și logisticii din Italia.
Grimaldi apune că dacă Germania formează anual 800.000 de tineri care provin din Germania și își termină studiile acolo, în Italia sunt doar câteva zeci de mii. De aceea ALIS a creat o Academie, deoarece armatorii au nevoie de mii de navigatori, iar transportatorii rutieri au nevoie, de asemenea, de zeci de mii de șoferi. Președintele asociației transportatorilor italieni, citat de presa italiană, a mai spus că aceste meserii sunt plătite de la 2.000 de euro net în sus: în special șoferii de camion sunt cei care câștigă mai bine, aspirând chiar și la 3.000-3.500 de euro/lună, cu tot cu beneficii.
Adevărata problemă este că aceste meserii nu sunt văzute ca fiind atrăgătoare, deși, în realitate, acest lucru nu este absolut deloc adevărat. Grimaldi explică faptul că astăzi, un șofer pe intermodal face o serie de livrări, dar se întoarce seara acasă, la fel cum un marinar stă două luni acasă și o lună la bord. Adevărata problemă este că asociațiile, lumea academică și statul nu au fost capabile să sesizeze aceste oportunități.
Și tocmai din acest motiv anul acesta ALIS promovează intens aceste meserii la școlile din Italia și, în același timp, înființează birouri de recrutare în cât mai multe orașe.
Asociația Federală de Expediții și Logistică din Germania (DSLV) critică lipsa șanselor egale în lanțurile de aprovizionare maritime pentru toți concurenții. Potrivit unui comunicat de presă remis de asociație, toți jucătorii au nevoie de un cadru juridic echilibrat care să creeze o egalitate atât pe orizontală, cât și pe verticală a concurenței pentru armatori, porturi, companii portuare, expeditori și industria de transport maritim.
„Cadrul legal actual nu este echilibrat. Acestea contribuie la denaturarea concurenței”, afirmă Willem van der Schalk, președintele Comitetului expeditorilor maritimi germani din cadrul DSLV. Oficialul face referire la sistemul actual de taxă pe tonaj și la regulamentul UE care permite exceptarea pe categorii pentru consorțiile de transport maritim. „Este inacceptabil ca scutirile de impozite, care sunt de fapt menite să stabilizeze poziția pe piață a liniilor de transport maritim europene în concurența internațională, sunt acum utilizate de marile companii de transport maritim de containere pentru <<deplasa>> în mod intenționat expeditorii de pe piețele din interiorul țării.“
În tot mai multe țări din UE, potrivit DSLV, companiile de transport maritim organizează, de asemenea, lanțurile de aprovizionare din porturile interioare, inclusiv serviciile din terminale, transport terestru și depozitare, cu o rată de impozitare pe tonaj de doar 7%. Asta înseamnă, potrivit asociației, că, în calitate de organizatori ai lanțului de aprovizionare, aceștia îi concurează direct pe expeditorii de mărfuri, supuși unei cote efective de impozitare de 27%.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit