Grupul Iveco a semnat un acord definitiv pentru vânzarea diviziei sale de apărare – care include mărcile IDV și ASTRA – către Leonardo S.p.A., unul dintre liderii europeni din domeniul apărării și securității. Valoarea tranzacției este de 1,7 miliarde de euro și marchează un pas major spre consolidarea industriei europene de apărare terestră. Noua entitate rezultată va avea sediul în Italia și va beneficia de o capacitate extinsă de a concura nu doar în Europa, ci și la nivel global.
Anunțul vine la câteva luni după ce Iveco Group a făcut publică intenția de a separa activitatea de apărare de cea de vehicule comerciale, cu scopul de a permite fiecărui segment să evolueze strategic în mod independent. Transferul IDV și ASTRA către Leonardo înseamnă integrarea acestora într-un grup mai mare, cu resurse mai solide pentru investiții, inovare și dezvoltare.
Astfel, Leonardo va adăuga în portofoliu vehicule militare protejate și soluții logistice avansate dezvoltate de IDV și ASTRA, întărindu-și astfel poziția în sectorul apărării terestre. Colaborarea va permite furnizarea unui pachet complet de capacități pentru armatele din Italia, Europa și alte regiuni strategice.
Finalizarea tranzacției este așteptată până cel târziu la 31 martie 2026, în funcție de aprobările autorităților de reglementare și de finalizarea procedurii de separare a activelor. În urma încheierii vânzării, Iveco Group intenționează să distribuie acționarilor veniturile nete obținute, sub forma unui dividend extraordinar.
Operațiunea reprezintă una dintre cele mai importante mutări strategice ale Iveco Group din ultimii ani, cu impact direct asupra structurii și priorităților sale de afaceri. Odată finalizată, va da naștere unui jucător european de referință în industria apărării terestre, capabil să răspundă noilor cerințe geopolitice și tehnologice ale pieței.
La fel ca și acum 75 de ani: la finalul toamnei anului 1947, Opel Olympia a ieșit de pe linia de asamblare fiind primul autoturism produs în serie după reconstrucția uzinei din Rüsselsheim.
Era un model care făcuse deja istorie și care acum urma să reprezinte impulsul repornirii producției de automobile. Și cu succes: până în prezent, nenumărate modele și legende ale automobilului au ieșit din halele fabricii de la sediul Opel – la fel ca și cel mai recent bestseller cu „Blitz”. Tot aici se produce și noua generație a modelului Opel Astra. La fel ca și Olympia de acum 75 de ani, Astra „made in Rüsselsheim” va face istorie.
Anul viitor, sportiva Astra GSe și Astra Electric cu acumulator electric vor ieși de pe linia de producție de aici, alături de cunoscuta versiune plug-in hybrid. Astfel, Astra va deveni primul model Opel disponibil în toate variantele de propulsie – de la motoare cu combustie foarte eficiente până la propulsie electrică.
Opel Olympia 1947: Debutul unei noi ere în producție de automobile de la Rüsselsheim
Cu Opel Olympia, producția de serie a autoturismelor reîncepe în sfârșit. Compania din Rüsselsheim alege astfel un model care făcuse deja istorie la premiera sa cu doisprezece ani mai devreme: în 1935, Olympia a fost primul autoturism german produs în serie care a avut o caroserie autoportantă din oțel și, datorită greutății sale reduse, performanțe de conducere îmbunătățite și un consum redus de combustibil. În același timp, designul caroseriei moderne de siguranță a deschis calea pentru producția pe scară largă. Acestea au fost cele mai bune premise pentru o revenire cu succes la producția de autoturisme în 1947.
Olympia din 1947 se deosebește de predecesorul său în special printr-o punte față îmbunătățită cu brațe duble și un ampatament ceva mai redus. Puntea și sistemul de direcție al automobilului cu două portiere provin acum de la Opel Kapitän, un concept care accelerează producția de autoturisme la Rüsselsheim. În mai puțin de un an modelul mai mare, Opel Kapitän cu 4 portiere, intră în producția de serie. Și încă din 8 iunie 1949, oficialii Opel anunță finalizarea celui de-al 100.000-lea Olympia de 1,5 litri. În același timp, uzina principală din Rüsselsheim continuă producția unui produs „cool” pe care doar câteva persoane îl asociază astăzi cu marca: frigiderul „Frigidaire”, care era la mare căutare la acea vreme și devine un bestseller în anii 1950.
Modele care fac ca o mare parte a populației să fie din nou mobilă și inovațiile să fie accesibile. Opel și-a menținut acest credo de-a lungul deceniilor și continuă să inspire oamenii cu modele pe cât de practice, pe atât de emoționale și, în același timp, accesibile. Așadar, nu este de mirare că cea mai recentă generație a bestsellerului clasei compacte Opel Astra este, de asemenea, fabricată la sediul central al companiei.
Noul Opel Astra: Următorul bestseller „made in Rüsselsheim”
Opel se îndreaptă spre viitor cu noua Astra: Proaspăt încoronat câștigător al premiului „Golden Steering Wheel 2022”, este mai dinamică decât oricând – cu un design pur și îndrăzneț, inclusiv cu partea frontală specifică, numită Opel Vizor – rămânând în același timp un adevărat erou al vieții de zi cu zi, atât în versiunea cu cinci portiere, cât și în versiunea Astra Sports Tourer. Tehnologiile de ultimă generație, cum ar fi cockpit-ul intuitiv și complet digital Pure Panel sau iluminarea adaptivă cu sistem antiorbire Intelli-Lux LED® Pixel Light, fac condusul mai plăcut și mai sigur – la fel ca și scaunele ergonomice active certificate AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) pentru șofer și pasager. Nu în ultimul rând, clienții Astra au la dispoziție o gamă largă de variante de motorizări: Astra cu 5 portiere și Sports Tourer nu sunt disponibile doar cu motoare cu ardere internă foarte eficiente, ci și, pentru prima dată, ca hibride plug-in electrificate și, prin urmare, fără emisii urbane. Iar Astra Electric va urma anul viitor. Un adevărat model de succes – conceput, proiectat și fabricat în Rüsselsheim.
02.10.2020
Ultimul număr: Iulie-August 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit