Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

După ce a câștigat mai multe licitații importante în ultimii doi ani, Solaris Bus & Coach a preluat comenzi pentru livrarea a zeci de autobuze Urbino 12 cu hidrogen către operatori de transport public din Germania, Olanda, Italia, Suedia și Austria, fiind prima companie la nivel mondial care a început producția în masă pentru acest tip de vehicul.

Până în prezent, autobuzele Solaris cu hidrogen au fost livrate și deja angrenate în circuitul de transport public în orașele Köln (Germania) și Bolzano (Italia). Potrivit companiei, tot mai multe guverne europene, operatori de transport public și instituții utilizează avantajele hidrogenului ca sursă de energie complet curată. Conform previziunilor pieței, segmentul autobuzelor urbane alimentate cu hidrogen va crește exponențial în următorii zece ani și va constitui, până în 2030, o parte substanțială a flotei de vehicule  de transport în comun din Europa. Solaris Urbino 12 pe hidrogen a fost lansat oficial în 2019, la UITP.

Niciun oraș din România nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen

Potrivit reprezentanților Solaris, până în prezent, nicio municipalitate din România nu a plasat comenzi pentru autobuze cu hidrogen, însă afirmă că există interes la nivelul mai multor administrații locale. Mai mult, Guvernul României a anunțat recent că noul Plan Național de Redresare și Reziliență (PNRR) prevede achiziția de vehicule ecologice pentru transport public (mijloace de transport în comun electrice sau cu hidrogen), facilitând astfel o nouă modalitate de finanțare din fonduri europene pentru acest tip de achiziții pentru autoritățile locale.

La acest moment, din punct de vedere al infrastructurii necesare, Solaris transmite că sunt anumite bariere în ceea ce privește stațiile de încărcare cu hidrogen, însă există semnale din partea unor  operatori din piață care iau în calcul investiții importante în acest segment în următorii ani.

Solaris Bus & Coach şi-a prezentat autobuzul Urbino 12 pe hidrogen în cadrul unui eveniment desfăşurat, în mai, la Villach (Austria). Vehiculul se află în teste în pitorescul oraş situat la poalele munţilor Alpi, în apropiere de graniţa cu Italia şi Slovenia, după ce operatorul ÖBB Postbus şi-a anunţat planurile de a cumpăra autobuze pe hidrogen (H2).

„Autobuzele cu emisii zero reprezintă viitorul transportului public. Ne bucurăm că tot mai multe țări iau în considerare hidrogenul ca o soluţie ecologică fiabilă în drumul lor spre electro-mobilitate“, a declarat Javier Calleja, CEO Solaris Bus & Coach.

În cadrul unui proiect mai larg, elaborat de Autoritatea Regională din provincia Carinthia – din care face parte şi Villach – se urmăreşte crearea unei infrastructuri de alimentare cu H2 pentru transportul public şi pentru alte aplicaţii industriale. Comparativ cu autobuzele electrice pe baterii, cele pe H2 au autonomie crescută, menţinând avantajul propulsiei cu zero emisii.

„Autobuzele pe hidrogen au un potențial imens în Carintia, în vederea asigurării unui transport public neutru din punct de vedere climatic. Sunt încrezător că propulsia pe hidrogen își va dovedi valoarea în exploatarea de zi cu zi. Dacă totul merge conform planului, o stație de alimentare cu hidrogen va fi înființată în Carintia în 2022, astfel încât primele autobuze să poată funcționa regulat anul următor ”, a declarat Sebastian Schuschnigg, ministrul Regional pentru Economie și Mobilitate, prezent la eveniment.

Solaris Urbino 12 pe hidrogen a fost lansat oficial în 2019, la UITP.