Ad
Ad
Ad
Ad

În primul semestru din 2023 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCI, 4.171 de autovehicule comerciale cu masa totală maxim autorizată de peste 16 t, față de 3.450 în perioada similară din 2022. Adică s-a menținut creșterea de circa 20% din primul trimestru.

Dintre cele 4.171 de camioane de peste 16 t, 3.962 sunt autotractoare, față de 3.219 în primul semestru din 2022. Lider de piață continuă să fie Mercedes-Benz, cu 920 de unități, față de 717 în perioada similară din 2022, urmat de Volvo Trucks, cu 719 în 2023 și 645 în 2022, și DAF, cu 634/502. Clasamentul continuă cu MAN, cu 547 de camioane în primul semestru din 2023, Scania cu 311, Iveco, 295, Ford cu 243, Renault Trucks cu 232 (singurii doi producători care au înregistrat scăderi ale vânzărilor în 2023), ATP Exodus cu 60 și Tatra cu 1.

Din categoria autoșasiurilor noi de peste 16 t s-au înmatriculat în primul semestru 209 unități, față de 231 în perioada similară din 2022. Lider de piață detașat continuă să fie Ford Trucks, cu 111 unități (108 de gunoiere și 3 vehicule de curățat străzi/canale), față de 108 în perioada similară din 2022, urmat de Iveco (41 de gunoiere și 1 vidanjă, față de 26), și Mercedes-Benz cu 12 (7 pompe, 1 gunoieră, 1 vehicul de curățat străzi/canale, 1 vehicul pentru forare și 2 pentru alte activități), față de 23. În afara podiumului s-au clasat Liebherr (10 macarale mobile și 1 macara SG99), MAN (1 pentru pompieri, 1 gunoieră, 1 vidanjă, 1 pompă și 7 pentru alte activități), Renault Trucks (3 vidanje, 2 pentru curățat străzi/canale, 1 macara mobilă și 1 pentru alte activități), DAF (3 vidanje, 1 vehicul de curățat străzi/canale și 1 gunoieră), Schwing (3 pompe), Volvo Trucks (2 vehicule pentru curățat străzi/canale și 1 vidanjă), Astra (1 pompă), Sany (1 macara mobilă), Scania (1 macara mobilă) și XCMG (1 macara mobilă).

În primul semestru din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCIV, 3.321 de camioane de peste 16 t, față de 2.098 în perioada similară din 2020.

Dintre acestea, 3.181 sunt autotractoare de peste 16 t, față de 1.913 în primele șase luni din 2020. Pe primul loc în clasament este Mercedes-Benz, cu 816 unități (597 cu prelată, 118 basculante, 75 de betoniere, 8 cisterne – din care 5 ADR – 4 cu obloane rabatabile, 3 furgoane, 3 pentru transport de vehicule, 3 pentru transport de containere,2 pentru transport de lemn, 2 cu temperatură controlată și 1 pentru transport de butelii), față de 337 în 2020. Îl urmează la mare distanță DAF, cu 527 de unități/259 în 2020, Volvo (485/381), MAN (382/351), Scania (321/174), Ford (283/178), Iveco (197/107), Renault Trucks (149/119), ATP Trucks (20/7) și Tatra (1).

În primul semestru din 2021 s-au înmatriculat pentru prima dată în România și 140 de autoșasiuri de peste 16 t, față de 185 în perioada similară din 2020. Lider de piață este Ford, cu 66 de unități (59 de gunoiere, 4 vidanje, 2 macarale mobile și 1 vehicul de curățat străzi/canale), față de 63 în 2020. Îl urmează MAN (25/61 în 2020), Mercedes-Benz (14/10), Liebherr (8/9), DAF și Iveco (7), Scania (5), Renault Trucks, Schwing și Volvo Truckls (câte 2) și Demag și Rlman (câte 1).