Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La finalul lui februarie, o delegație a asociației germane de transport și logistică BGL a fost martoră, împreună cu europarlamentarul german (CSU) Markus Ferber, la „haosul din trafic cauzat de sistemul de dozare a camioanelor impus de Austria de-a lungul axei Brenner, la granița dintre cele două țări”.

BGL explică faptul că de ani de zile, blocaje kilometrice sunt rezultatul acestei măsuri, care pune sarcini inacceptabile pe șoferii de camioane și autoturisme, companiile de transport, locuitorii și mediul înconjurător de pe partea germană a autostrăzii Inntal. În mai multe rânduri, au loc accidente grave din cauza dozării. În prezent, nu există suficiente alternative pentru transportul feroviar de marfă din cauza capacității feroviare prea limitate.

Dirk Engelhardt, președintele asociației transportatorilor germani, solicită intervenția UE și nu numai în ceea ce privește dozarea: autorizația de blocare este doar o parte a politicii care împiedică tranzitul Tirolului pe cea mai importantă legătură rutieră dintre Germania și Italia. În plus, există și alte restricții care contravin legislației UE, cum ar fi interdicția de circulație sectorială, interdicția de circulație pe timp de noapte și dubla taxare pe timp de noapte. Prin urmare, solicită Comisiei Europene să ia în sfârșit măsuri legale împotriva măsurilor Tirolului.

UE nu poate continua să accepte aceste restricții grave asupra liberei circulații a persoanelor și bunurilor, care durează de mulți ani. Nu este posibil ca una dintre cele mai importante axe de transport și conexiuni nord-sud din Europa să devină un blocaj în regiune. Comisia Europeană – în calitate de gardian al tratatelor – ar trebui să intervină de urgență și să înlocuiască abordarea „de sine stătătoare” din Tirol cu o soluție paneuropeană.

Pe fondul problemelor masive cu care se confruntă industria transporturilor rutiere în desfășurarea traficului transalpin prin Tirol, Asociația federală a transporturilor rutiere, logistice și de eliminare a deșeurilor (BGL) a inițiat o plângere pentru a raporta o încălcare a legislației UE.

Concret, BGL și numeroase alte asociații europene de logistică și camere de comerț au depus fiecare o plângere formală la Comisia Europeană împotriva interdicției generale de circulație pe timp de noapte a vehiculelor grele pe autostrada Inntal, în vigoare de la 1 ianuarie 2021, și a restricției masive a libertății fundamentale de circulație a mărfurilor în cadrul Uniunii, garantată de tratatele UE, pe care aceasta a provocat-o.

Legea discriminatorie

Tronsonul afectat al autostrăzii Inntal este cea mai importantă legătură rutieră dintre Germania și Italia. Potrivit BGL, interdicția de a conduce pe timp de noapte este o măsură disproporționată care afectează în mod semnificativ interesele economiei. Interdicția de conducere pe timp de noapte a fost introdusă și justificată cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului.

„Cu toate acestea, se obține contrariul: Astfel, reducerea drastică a ferestrelor orare deschise pentru transportul rutier de mărfuri la orele de zi duce la congestionarea inutilă a traficului și are un efect negativ asupra consumului de combustibil și asupra calității aerului din cauza congestiei artificiale”, se arată în avizul BGL.

În plus, interdicția de conducere pe timp de noapte discriminează companiile de transport care își au sediul în afara zonei centrale a Tirolului, deoarece companiile care încarcă sau descarcă în zona centrală a Tirolului sunt scutite de interdicția de conducere pe timp de noapte. Alte moduri de transport, cum ar fi calea ferată, cu capacități mult prea mici, nu reprezintă o alternativă viabilă la transportul rutier.

Comisia Europeană va examina plângerea oficială în termen de 12 luni și va decide dacă va iniția o procedură oficială de încălcare a dreptului comunitar împotriva statului membru în cauză. De asemenea, BGL examinează și intenționează să depună o plângere formală la Comisia Europeană împotriva altor măsuri existente în Tirol, cum ar fi interdicția de circulație și “dozarea” (restrictionarea circulatiei unui numar mai mare de 300/ora in anumite week-end-uri).