Formațiunea germană Bund Naturschutz (BN) a solicitat oprirea imediată a extinderii autostrăzilor germane și a proiectelor de construcție de noi autostrăzi federale în Bavaria.
În schimb, banii economisiți să fie folosiți pentru construirea de drumuri laterale și piste pentru biciclete, îmbunătățirea transportului public în zonele rurale și modernizarea liniilor de cale ferată.
„Toate proiectele de construcții de drumuri din Bavaria trebuie reanalizate. Dacă nu sunt compatibile cu obiectivele climatice de la Paris, trebuie să fie îngropate definitiv”, a declarat șeful BN, Richard Mergner. „Am construit drumuri mai mult decât suficiente în ultimele decenii. S-a dovedit că acestea nu duc la mai puțin, ci la mai mult trafic”.
În Bavaria, conform Planului Federal de Infrastructură de Transport, în următorii ani sunt planificate noi drumuri și prelungiri cu o lungime de aproximativ 1.500 km de autostradă, cu costuri de cel puțin 13 miliarde de euro, după cum a apreciat BN.
Noua companie federală de autostrăzi a cerut mai mulți bani pentru renovarea podurilor autostrăzilor aflate în dificultate. „Aproximativ 3.000 de poduri se află într-o stare insuficientă și nesatisfăcătoare”, a declarat directorul general al Autobahn GmbH, Stephan Krenz pentru publicatia „Welt am Sonntag”. In Germania sunt aproximativ 27.000 de poduri de pe autostradă.
Krenz a cerut fonduri suplimentare și o modificare a legii de obtinere a autorizatiilor de constructii. Până în prezent, în jur de un miliard de euro sunt disponibili pe an. Un purtător de cuvânt al Ministerului Federal al Transporturilor a declarat că securitatea infrastructurii are cea mai mare prioritate. Astfel, se va lua o decizie, mai întâi cu privire la locul de renovare. Numai în acest an, un total de aproximativ 1,5 miliarde de euro ar fi disponibil pentru întreținerea podurilor pe drumurile federale. Aceste fonduri ar trebui să crească în următorii ani.
Potrivit ministerului, proporția de poduri care necesită întreținere a fost deja redusă: de la 13,1% în 2015 la 11,6% în 2020. Scopul programului de modernizare a podurilor este, de asemenea, de a sprijini proiecte mai mari cu un volum de construcții de peste 5 milioane euro pentru a accelera renovarea acestor puncte strategice ale infrastructurii.
Din ianuarie, Autobahn-Gesellschaft este responsabilă pentru planificarea, construcția și exploatarea tuturor autostrăzilor din Germania. Autostrăzile aparțineau guvernului federal înainte de asta. Cu toate acestea, construcția și exploatarea au fost responsabilitatea statelor federale. Odată cu realinierea, companiile de construcții ar trebui să aibă aceeași persoană de contact, ofertele și normele ar trebui standardizate, proiectele ar trebui planificate dintr-o singură sursă. Este vorba despre o rețea de autostrăzi de 13.000 km.
02.10.2020
Ultimul număr: Mai 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit