Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

La finalul lui februarie, o delegație a asociației germane de transport și logistică BGL a fost martoră, împreună cu europarlamentarul german (CSU) Markus Ferber, la „haosul din trafic cauzat de sistemul de dozare a camioanelor impus de Austria de-a lungul axei Brenner, la granița dintre cele două țări”.

BGL explică faptul că de ani de zile, blocaje kilometrice sunt rezultatul acestei măsuri, care pune sarcini inacceptabile pe șoferii de camioane și autoturisme, companiile de transport, locuitorii și mediul înconjurător de pe partea germană a autostrăzii Inntal. În mai multe rânduri, au loc accidente grave din cauza dozării. În prezent, nu există suficiente alternative pentru transportul feroviar de marfă din cauza capacității feroviare prea limitate.

Dirk Engelhardt, președintele asociației transportatorilor germani, solicită intervenția UE și nu numai în ceea ce privește dozarea: autorizația de blocare este doar o parte a politicii care împiedică tranzitul Tirolului pe cea mai importantă legătură rutieră dintre Germania și Italia. În plus, există și alte restricții care contravin legislației UE, cum ar fi interdicția de circulație sectorială, interdicția de circulație pe timp de noapte și dubla taxare pe timp de noapte. Prin urmare, solicită Comisiei Europene să ia în sfârșit măsuri legale împotriva măsurilor Tirolului.

UE nu poate continua să accepte aceste restricții grave asupra liberei circulații a persoanelor și bunurilor, care durează de mulți ani. Nu este posibil ca una dintre cele mai importante axe de transport și conexiuni nord-sud din Europa să devină un blocaj în regiune. Comisia Europeană – în calitate de gardian al tratatelor – ar trebui să intervină de urgență și să înlocuiască abordarea „de sine stătătoare” din Tirol cu o soluție paneuropeană.

În ciuda protestelor asociațiilor transportatorilor rutieri din Italia și Germania (și pe alocuri și a autorităților din aceste state), Austria continuă politica de restricționare sau de interzicere a trecerii camioanelor prin Tirol de-a lungul axei Brenner. Aceste interdicții sunt și mai mari de la 1 ianuarie 2023, ca urmare a eliminării anumitor scutiri.

Principala modificare se referă la vehiculele solo, camioanele articulate și camioanele cu motoare diesel Euro V, care de la 1 ianuarie 2023 nu mai pot circula pe tronsonul dintre Kufstein și Zirl pe autostrada A12. Astfel, circulația este permisă doar pentru vehiculele Euro VI diesel, electrice (cu baterii sau hidrogen) și cu gaz natural (comprimat sau lichefiat).

Excepția de la interdicția de circulație rămâne valabilă pentru vehiculele comerciale care se îndreaptă către terminalele intermodale din Hall și Wörgl și pentru anumite tipuri de vehicule specializate, cum ar fi betonierele, autobetonierele, autoutilitarele pentru pompe de beton, vehiculele de depanare și macaralele. De la 1 ianuarie 2023, autovehiculele Euro V nu vor mai fi scutite de interdicția de circulație în Kernzone și Erweiterte Zone. Vehiculele Euro VI înmatriculate înainte de 31 august 2018 sunt, de asemenea, interzise la transportul sectorial în aceste zone. Toate vehiculele comerciale trebuie să afișeze pe parbriz autocolantul care indică nivelul emisiilor poluante (Abgasplakette).