Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru brandurile B2C și B2B, subliniază importanța adoptării modelului de marketplace-uri B2B ca strategie vitală pentru extinderea și succesul companiilor în piețele competitive actuale. Aceste marketplace-uri au schimbat comportamentul consumatorilor și au stabilit noi standarde, oferind beneficii, precum loializarea clienților, venituri crescute și o gamă variată de produse.

Conform Digital Commerce 360, vânzările generate de marketplace-urile B2B au crescut de la 24,6 miliarde USD în 2020 la 260 de miliarde USD în 2023. De asemenea, peste jumătate dintre cumpărătorii business au raportat că au avut permisiunea companiei în care activează să facă achiziții de pe cel mai mare marketplace B2B, Amazon Business.

Modelul marketplace-urilor B2B oferă beneficii semnificative companiilor care doresc să-și crească veniturile fără riscurile extinderii tradiționale. Aceste platforme aduc laolaltă mai mulți furnizori pentru a oferi o gamă variată de bunuri și servicii, adaptate cumpărătorilor de afaceri. Comparativ cu piețele tradiționale, marketplace-urile B2B oferă avantaje cumpărătorilor B2C, fiind mai ușor de utilizat, mai convenabile și adesea mai accesibile datorită reducerilor de volum.

Adoptarea modelului de marketplace B2B aduce numeroase beneficii. În primul rând, creșterea veniturilor, prin accesarea unei baze extinse de cumpărători și explorarea unor surse variate de venit, cum ar fi comisioanele, publicitatea, abonamentele, generarea de lead-uri și monetizarea datelor. În al doilea rând, loializarea clienților, prin transformarea într-un “one-stop shop” care oferă o gamă variată de produse și adună date valoroase despre preferințele clienților și performanțele unităților de stocare (SKU). În al treilea rând, extinderea gamei de produse, fără necesitatea extinderii spațiului de depozitare sau dezvoltării unor noi lanțuri de aprovizionare, și creșterea rezilienței prin aprovizionarea de la mai mulți furnizori.

„Modelul marketplace-urilor B2B nu este doar o tendință, este o strategie ce transformă și care le permite afacerilor să se extindă eficient și durabil. La VTEX, credem în capacitatea marketplace-urilor de a stimula creșterea, de a crește gradul de loializare a clienților și de a extinde oferta de produse fără “riscurile tradiționale” ale expansiunii. Platforma noastră este concepută pentru a sprijini business-urile în această călătorie, oferind baza tehnologică și îndrumarea strategică necesare pentru a reuși în economia digitală. Infrastructura noastră de comerț digital asigură o creștere profitabilă pentru 2.600 de companii B2C și B2B din 43 de țări din întreaga lume.”,

a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer al VTEX.

Înainte de lansarea unui marketplace, este esențială evaluarea pregătirii afacerii pe câteva criterii. Adaptabilitatea și reziliența sunt cruciale; business-ul trebuie să accepte schimbarea, iar echipa să colaboreze eficient pentru gestionarea transformării. Deciziile strategice privind structura marketplace-ului, implicarea furnizorilor și logistica trebuie detaliate. Considerațiile privind modelul de afacere includ decizia dacă vânzările vor fi gestionate intern sau de către selleri și maturitatea operațiunilor de ecommerce, cum ar fi integrările de inventar și comenzi și rețeaua de aprovizionare. Alegerea partenerului tehnologic trebuie să se alinieze cu evoluția marketplace-ului, un exemplu fiind Macromex, care și-a transformat operațiunile de ecommerce B2B cu ajutorul platformei VTEX.

Unul dintre clienții VTEX, Macromex, fondată în 1994, cu sediul în București, a întâmpinat provocări majore în timpul pandemiei de COVID-19, inclusiv lipsa forței de muncă, afectând modelul său tradițional de vânzări. Pentru a-și digitaliza afacerea B2B, Macromex a ales VTEX datorită flexibilității și adaptabilității platformei la nevoile specifice ale industriei hoteliere și restaurantelor.

Integrarea capacităților B2B ale VTEX a automatizat procesele de preluare a comenzilor, reducând erorile și eliberând personalul pentru sarcini cu valoare adăugată. Această schimbare a adus beneficii pe termen lung și a îmbunătățit eficiența operațională. Lansarea platformelor bocado.ro pentru specialiștii HoReCa și mercadi.ro pentru proprietarii de magazine alimentare a generat rezultate impresionante, oferind asistență 24/7, gestionare simplificată a comenzilor, vizibilitate financiară sporită și prețuri personalizate prin funcțiile avansate ale VTEX.

În calitate de partener AWS, VTEX folosește tehnologii de ultimă oră pentru a oferi soluții eficiente și personalizabile, îmbunătățind infrastructura de comerț digital a Macromex. Parteneriatul a permis companiei Macromex să ofere clienților soluții rapide și moderne de aprovizionare, să reducă costurile operaționale și să își extindă baza de clienți, consolidându-și poziția de lider în sectorul alimentelor congelate.

Mai multe detalii pot fi găsite pe site-ul VTEX, despre cum a devenit VTEX platforma de comerț aleasă de Macromex și de alte branduri renumite, așa cum Colgate, Motorola, Samsung, Under Armour, Whirlpool și multe altele.

VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital care permite brandurilor B2C și B2B să-și gestioneze operațiunile la nivel global, organizează evenimentul VTEX CONNECT EUROPE în Barcelona, oferind oportunitatea de a seta tendințele din industrie în Europa.

Comerțul digital înregistrează o rată ridicată de penetrare în economiile globale de top. Conform unui studiu realizat de compania germană de consultanță ECDB, ecommerce-ul a crescut constant în ultimii șapte ani, cu estimări că va depăși 750 de miliarde de dolari până în 2027.

VTEX va aduce la un loc întregul ecosistem de comerț digital pentru a facilita schimbul de cunoștințe și oportunitățile de afaceri. Aproape 3.000 de specialiști din domeniul comerțului din întreaga lume sunt așteptați să se reunească și să se conecteze la evenimentul VTEX Connect Europe, care a avut deja succes în New York, Sao Paulo și Mexico. Evenimentul va avea loc pentru prima dată pe continentul european, la Palau de Congressos de Catalunya din Barcelona, pe 7 iunie.

„Considerăm că este esențial să oferim profesioniștilor din industrie spațiul potrivit în care să ofere conținut specializat, soluții digitale și informații despre piață pentru a-i ajuta să ia decizii profitabile pentru afacerile lor. Barcelona a devenit punctul de întâlnire pentru unul dintre cele mai relevante evenimente de comerț digital și rețele din sector și suntem încântați să aducem VTEX Connect în Europa pentru prima dată.”,

a declarat Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) la VTEX.

Speakeri de talie mondială din întreaga lume vor urca pe scenă la evenimentul VTEX Connect Europe, împărtășindu-și expertiza și prezentând perspective inovatoare pentru viitorul comerțului. Peste 30 de experți internaționali reprezentativi pentru industrie vor aborda discuții și workshop-uri cu subiecte variate, incluzând inovația, pragmatic composability, Women in Tech, strategiile de comunicare, comportamentul consumatorilor, ceea ce fac brandurile pentru a transforma piața, Gen AI și strategiile centrate pe client, printre altele.

Membrii din top management ai unor companii, precum VTEX, LinkedIn, NASA, OBI, Whirlpool, Santander, AWS, RedCloud și Valtech se vor număra printre speakerii evenimentului. De asemenea, invitații speciali își vor împărtăși poveștile, cunoștințele și concluziile practice, pentru a oferi participanților o experiență cu adevărat utilă.

Evenimentul dispune de o platformă unde profesioniștii din comerțul digital pot accesa sesiuni prezentate de experți de top în retail, comerț digital, B2B, marketing digital și soluții pentru afaceri digitale. Scopul platformei fiind acela de a promova cunoștințele practice prin cele mai recente tendințe și de a prezenta povești de succes, facilitând conexiunile și afacerile. Totodată, va fi un mediu propice pentru prezentarea celor mai inovatoare soluții și pentru a învăța cum să se optimizeze operațiunile și strategiile pentru a duce afacerile digitale la următorul nivel. Cei interesați să participe la eveniment își pot cumpăra bilete de pe https://content.vtex.com/europe/.