O retea de transport intermodal bine pusa la punct poate optimiza fluxurile de marfa si ar reduce costurile, in conditiile in care serviciul de transport este extraordinar de scump, iar pe piata, in momentul de fata, pretul este dictat mai mult de clienti decat de costuri. Doar prin investitii in sistemul de transport si in porturile romanesti la Dunare si Marea Neagra traficul ar creste si, totodata, si economia tarii.
Barja ramane cel mai ieftin mod de transport, iar Romania ar trebui sa profite de avantajul de a fi tara riverana Dunarii. Insa toate avantajele oferite de fluviu ar trebui completate de eforturi substantiale si investitii in dezvoltarea transportului fluvial, pentru a putea exploata la maximum potentialul oferit. "Olandezii au fost sub apa si au reusit sa creeze un sistem de transport si o logistica fantastica. Nu se poate sa nu existe solutii si pentru Romania, mai ales ca sunt companii interesate sa investeasca in terminalele de aici. Dar este nevoie de ajutorul statului, care sa creeze infrastructura", a explicat Andreea Nistor, Director Veka Logistics International Romania, reprezentanta grupului olandez VEKA, constructor naval european, armator si furnizor de servicii integrate de transport naval-cale ferata-rutier, prezenta pe piata romaneasca de la finalul anului trecut.
Romania, prin portul Constanta, beneficiaza de o pozitie strategica, nodala pentru deservirea Europei Centrale. Trebuie sa fim constienti de avantajele pe care le avem si sa nu lasam timpul si concurentii sa preia traficul de marfa care, de drept, ar trebui sa treaca pe la noi. Sunt insa mai multe probleme care ingreuneaza ascensiunea portului Constanta, printre care sistemul national de transport si reteaua de distributie, dezvoltate sub necesitatile si solicitarile marilor clienti care ar putea sa isi recruteze transportul prin Constanta, birocratia si lipsa competitivitatii din punct de vedere al costurilor de transport si servicii anexe.
Una dintre cele mai mari amenintari pentru volumele pe care le-ar putea atrage Romania pentru a fi operate prin portul Constanta este reprezentata de Koper. "Din portul Koper marfurile pleaca pe tren sau pe rutier catre centrul Europei, in Ungaria si Austria, iar portul Constanta este ocolit. Distanta Koper-Budapesta/Viena este parcursa in cateva ore, existand mai multe trenuri shuttle/zi. Volumele operate …..
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit