Actualul barometru de transport TimoCom confirmă faptul că traficul rutier european de mărfuri este în continuă creștere după criză. În consecință, intrările de marfă pe platformă s-au triplat comparativ cu al doilea trimestru din 2020 și chiar depășesc valorile din aceeași perioadă a lui 2019. Potrivit TimoCom, 2021 a început bine, cu o creștere de 58% a ofertelor de marfă în primul trimestru, comparativ cu același trimestru din 2020. Cu o creștere suplimentară a intrărilor de marfă de 51% față de primul trimestru din 2021, al doilea trimestru va crea noi valori record, conform bursei germane de marfă.
Evoluția detaliată din ultimul trimestru este următoarea: aprilie 2021 a crescut moderat, cu două procente comparativ cu martie. În mai, intrările de marfă la TimoCom au crescut din nou semnificativ, cu 18%. „Pe lângă relaxarea măsurilor luate în contextul crizei coronavirusului, efectele secundare ale blocadei Canalului Suez joacă un rol important. În următoarele săptămâni, multe mărfuri au trebuit să fie transportate pe uscat din porturi”, spune purtătorul de cuvânt al TimoCom, Gunnar Gburek, comentând cifrele. În plus, activitatea de comerț electronic continuă să crească. „Declinul sezonier în iunie de cinci procente comparativ cu luna precedentă nu afectează tendința”, a spus Gburek.
În Germania, TimoCom a înregistrat cu 69% mai multe mărfuri în trafic intern în al doilea trimestru din 2021 comparativ cu primul. Scăderea ușoară de 4% în primul trimestru comparativ cu boom-ul de marfă de la sfârșitul lui 2020 a fost mai mult decât compensată. Bursa de marfă arată evoluția lunară a traficului intern în Germania în al doilea trimestru al anului 2021: +2% în aprilie, +17% în mai și -5% în iunie. În plus față de tendința economică generală, această evoluție se datorează și supraîncărcărilor de marfă cauzate de navele portcontainere întârziate.
Scăderea accentuată a intrărilor în spațiul de încărcare este încă vizibilă. În unele cazuri, TimoCom a înregistrat scăderi de până la 25% comparativ cu anul precedent. Această tendință negativă este o consecință a ofertei ridicate de marfă – de aceea necesitatea de a oferi în mod activ spațiu de marfă stagnează, potrivit TimoCom.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit