Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Pentru BCVO unele costuri de transport au scazut in perioada pandemiei: cel cu motorina – dar nu atat de mult, ci in medie cu 0,1 euro/l, si nu pe o perioada atat de lunga cat sa schimbe radical structura costurilor, ci numai pe trei saptamani, or, pentru ca o ieftinire sa fie semnificativa trebuie sa dureze macar trei luni – cel de leasing extern – deoarece pentru unele din cele 22 de camioane care au stat pe dreapta s-a solicitat sistarea platii ratelor pentru trei luni si se achita doar comisioane si dobanzi, dupa care perioada contractuala va fi extinsa cu aceste trei luni – si cele pentru cazarea soferilor la hotel – „pentru ca, desi eu as fi vrut sa-i cazez, hotelurile erau inchise“, asa cum explica directorul BCVO Logistics SRL, Cristian Codarean.
Acesta le-a trimis soferilor la fiecare doua saptamani masti si dezinfectanti, care nu au costat in total mai mult de 2.000 de euro, suma ce nu a incarcat costul/km, deoarece cazarea soferilor la hotel costa 12.000 de euro/luna, deci intr-o luna si jumatate in care hotelurile au fost inchise firma a cheltuit cu 18.000 de euro mai putin. 
Pe de alta parte insa, cea mai mare crestere a costului/km, si care nu a putut fi acoperita de scaderile de mai sus, provine, si in cazul BCVO, si in cazul majoritatii transportatorilor, indiferent de tara de origine, din faptul ca multe camioane au stat, iar cele care inca mergeau nu mai parcurgeau numarul minim de kilometri de care e nevoie pentru ca pretul/km de dinainte de pandemie sa mai fie bun. In cazul BCVO, pentru a se obtine profit in conditiile tarifelor de la inceput de an, trebuia ca la 105 camioane sa se ajunga la cel putin 10.000 km/luna cu un singur sofer. Or, in realitate, in afara de peste 20 de vehicule trase pe dreapta, nici celelalte nu ajung decat la o medie de 8.300 km/luna, in ciuda faptului ca s-a prelungit programul de lucru al soferilor prin relaxarea timpilor de condus. Asta pentru ca acum incarcarea/descarcarea dureaza trei ore, in loc de una, din cauza necesitatii de a respecta toate conditiile legate de pastrarea distantei, neparticiparea soferului la incarcare/descarcare etc. Or, 1.700 km/luna in minus, pentru 100 de camioane, inseamna 170.000 km/luna pe care firma nu i-a facut, dar care erau prinsi in pretul agreat cu clientii, si din cauza lor primul trimestru din an s-a incheiat pe zero pentru BCVO Romania si cu un mic profit pentru Grup, ceea ce, in contextul actual, cand multe firme au pierderi, nu este chiar rau.
Prin urmare, daca in urmatoarele doua luni media kilometrilor parcursi de camioane nu ajunge la 10.000, BCVO va trebui sa discute cu clientii despre cresterea tarifelor. „Deocamdata nu fac asta, deoarece si ei au problemele lor si, daca imi cer un tarif mai mic, mi-l cer pentru ca au nevoie de asta.“