După primele trei ore de la startul campaniei de Black Friday, clienții eMAG au plasat comenzi pentru 1 milion de produse, cu 40% mai mult decât anul trecut. Valoare comenzilor plasate în primele 3 ore de la startul evenimentului depășește 340 milioane de lei.
În medie, fiecare client comandă de 1.200 de lei la eMAG și pune în coș 3,7 produse, un număr aproape dublu comparativ cu anul trecut. Clienții Genius au avut, în medie, 9 produse pe comandă și beneficiază de transport gratuit la easybox și prin curierat. Ei au economisit până acum 2,7 milioane de lei din costul de livrare. Printre cele mai populare categorii sunt produsele pentru casă și îngrijirea casei, electronicele și produsele pentru îngrijire personală. În premieră de Black Friday, a fost vândută online prima casă din România în ansamblul rezidențial Liziera de Lac, la 15 minute de metrou Anghel Saligny – o casă P+1 de 81,5m² utili cu trei camere decomandate.
„Spre deosebire de anul trecut, acum clienții comandă din toate categoriile, foarte multe produse pentru casă, televizoare, mașini de spălat și frigidere, dar și haine și cadouri pentru sărbătorile de iarnă. În primele trei ore, clienții au adăugat în coș peste 1 milion de produse din toate categoriile de produse, iar interesul continuă să rămână ridicat. Clienții Genius au pus în coș, în medie, 9 produse din categorii diferite și vor beneficia de transport gratuit”, a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Anul acesta clienții au optat preponderent pentru livrarea la easybox și peste 60% dintre cei care au opțiunea disponibilă au ales această modalitate de a primi cumpărăturile. Aproape 60% dintre comenzi au fost plătite cu cardul și peste 80% din vizite au fost realizate de pe dispozitive mobile.
Recorduri la start de Black Friday la eMAG
Produse speciale vândute:
Topul localităților din care românii au comandat cel mai mult
FAN Courier se așteaptă ca ediția din acest an a Black Friday să genereze o creștere medie cu 30% a volumelor transportate și depășirea pragului de 500.000 de expediții în prima zi de după încheierea campaniei. Pentru a face față vârfului de activitate, compania a investit peste 15 milioane de euro în echipamente de livrare și gestiune a expedițiilor și relația cu clienții, a extins capacitatea de depozitare și a suplimentat flota auto și personalul angajat.
„Black Friday este un proiect care crește constant de la un an la altul și pentru care începem pregătirea încă de la mijlocul anului, bazându-ne pe rezultatele din anul anterior dar și pe tendințele pe care le observăm de la o lună la alta. De regulă, luna noiembrie aduce creșteri de volume de până la 40% față de media zilnică din timpul anului, aici incluzând și Black Friday care, pentru noi, se încheie la maxim două săptămâni din momentul închiderii campaniei de soldare. Ne așteptăm și ne-am pregătit pentru un scenariu similar și pentru campania din acest an si suntem cu toții focusați să ne respectăm promisiunea de livrare în termen a tuturor produselor”, a declarat Cornel Morcov, Chief Commercial Officer FAN Courier.
Reprezentantul companiei crede că, deși anul acesta, pe fondul pandemiei provocate de SARS-COV2, industria de curierat a fost solicitată constant la capacitate maximă, Black Friday ar putea genera creșteri similare cu cele din anul precedent. În același timp, el nu exclude posibilitatea să existe diferențe semnificative în ceea ce privește zonele de livrare a expedițiilor.
„Analizele efectuate ne-au arătat că sectorul fashion ar putea avea o creștere semnificativă anul acesta. În topul cerințelor s-ar putea afla, pe lângă produsele IT&C și cele de igienă, produse de mobilier și decorațiuni interioare care, în ultimii cinci ani, au înregistrat creșteri de până la zece ori. Produsele albe – electrocasnicele mari – nu mai sunt atât de solicitate de Black Friday”, explică oficialul companiei.
În ceea ce privește „harta” comenzilor, compania spune că nu există o teritorializare specială, perioada de vârf generând volume ridicate în toate zonele. ”Sunt orașe care au o pondere de consum mare precum Cluj-Napoca, Iași, Craiova, Timișoara dar sunt și zonele exterioare ale orașelor principale care, în această perioadă, primesc mai multe colete. Ne așteptăm ca anul acesta să avem o creștere pe expedierile internaționale, atât pe volumele clienților din România care expediază în străinătate – Bulgaria, Ucraina, state membre UE dar și a companiilor internaționale care au livrări în România”.
FAN Courier a început pregătirile pentru perioada Black Friday de la mijlocul anului. Compania a investit mai mult de 4 milioane de euro pentru a înlocui cele 3.600 de dispozitive PDA aflate în dotarea curierilor și într-o aplicație pentru gestionarea expedițiilor de către curieri, a introdus un chatbot în comunicarea cu clienții și a continuat dezvoltarea aplicației de ticketing.
”Ca în fiecare an, ne-am asigurat că avem capacitatea de depozitare suficientă pentru a face față volumului mare de comenzi dar și capacitatea de transport și manipulare corespunzătoare. În consecință, în ultimele luni, ne-am extins echipa cu încă 350 de persoane și am suplimentat flota auto cu un număr de peste 300 de vehicule din toată gama – camioane pentru transportul între filiale și flota necesară livrărilor și colectărilor”, a adăugat Cornel Morcov.
În același timp, compania și-a optimizat resursele pentru a gestiona în parametri optimi atât volumele actuale cât și volumele excedentare din zona de e-commerce.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit