Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociația olandeză de transport și logistică TLN estima, pe 25 februarie, că cel puțin 12.000 de șoferi de toate naționalitățile erau blocați în Ucraina și regiunile din jur. IRU a făcut apel la guvernele și autoritățile din Europa și Eurasia să se asigure că șoferii de camion își pot continua drumul rapid și că se va renunța temporar la vizele și permisele solicitate în mod normal.

Evenimentele din Ucraina, mai explică TLN, ne arată din nou cât de vulnerabili sunt pe timp de criză șoferii profesioniști de camioane și autobuze, mai ales cei care trec granițele dintre state.

Frontierele dintre Ucraina și țările UE sunt deschise, dar sunt cozi foarte mari, frontierele dintre Ucraina și Rusia sunt închise, obligând participanții la trafic să aleagă o rută alternativă, și unii șoferi, de teamă să nu ajungă în zone unde se desfășoară lupte, își părăsesc camioanele în Ucraina, conform IRU.

Deși Comisia Europeană și unele state membre UE au solicitat deja renunțarea temporară la vize și alte documente de trecere, trebuie să fie mai multă claritate din acest punct de vedere și să se facă mai multe eforturi pentru ca șoferii profesioniști să treacă granițele mai repede. În plus, IRU recomandă mai multă flexibilitate în ceea ce privește timpii de condus și de odihnă în cazul șoferilor care se întorc din zona de conflict.