Transportul aerian de pasageri s-a prabusit odata cu epidemia de coronavirus, in timp ce cererea (si implicit tarifele) pentru transportul aerian de marfuri creste continuu. Ca urmare, marfurile au ajuns sa fie transportate in avioane de pasageri nu numai la cala, ci si in nacela, in locul oamenilor. Coletele fie sunt puse pe scaune, intre ele sau in locul bagajelor de mana, fie in locul scaunelor indeparate partial sau total. Acest din urma fenomen a ajuns in punctul in care unele companii aeriene au solicitat organismului de aviatie FAA din SUA sa aprobe oficial posibilitatea incarcarii marfurilor in cabina, chiar si fara locuri. De exemplu, trebuie stabilite debitele, distributia sarcinii si sistemele pentru remedierea acesteia. Inainte de aprobare, FAA trebuie sa efectueze o analiza tehnica si sa ofere indicatii pentru transportul in conditii de siguranta. Intre timp, Air Canada a inceput deja sa scoata scaunele si, potrivit companiei, acest lucru ii permite unui Boeing 777-300 o sarcina utila de 89,6 tone.
Conversia este realizata de Avianor, care scoate 422 de locuri si pregateste podeaua pentru a gazdui containere usoare fixate cu curele. Entitatea Transport Canada a aprobat deja conversia, iar primele trei aeronave modificate vor fi in zbor pana in aprilie.
De asemenea, in Europa, autoritatile de zbor au aprobat incarcarea marfii in nacela, avand pana in prezent avizul Autoritatii Europene pentru Siguranta Aviatiei pentru modificarea facuta de Baltic Colibri Aero si de J&C Aero pe Airbus A320. Este vorba despre un container care ocupa un rand cu trei locuri, cu o capacitate totala de 250 kg. Una dintre limitarile acestor solutii este aceea ca nu pot fi intotdeauna adecvate pentru transportul marfurilor la temperatura controlata sau a celor periculoase.
Aeronavele de pasageri utilizate pentru transportul de marfuri calatoresc atat ca charter, cat si ca zboruri regulate.
Transportul aerian de pasageri s-a prabusit odata cu epidemia de coronavirus, in timp ce cererea (si implicit tarifele) pentru transportul aerian de marfuri creste continuu. Ca urmare, marfurile au ajuns sa fie transportate in avioane de pasageri nu numai la cala, ci si in nacela, in locul oamenilor. Coletele fie sunt puse pe scaune, intre ele sau in locul bagajelor de mana, fie in locul scaunelor indeparate partial sau total. Acest din urma fenomen a ajuns in punctul in care unele companii aeriene au solicitat organismului de aviatie FAA din SUA sa aprobe oficial posibilitatea incarcarii marfurilor in cabina, chiar si fara locuri. De exemplu, trebuie stabilite debitele, distributia sarcinii si sistemele pentru remedierea acesteia. Inainte de aprobare, FAA trebuie sa efectueze o analiza tehnica si sa ofere indicatii pentru transportul in conditii de siguranta. Intre timp, Air Canada a inceput deja sa scoata scaunele si, potrivit companiei, acest lucru ii permite unui Boeing 777-300 o sarcina utila de 89,6 tone.
Conversia este realizata de Avianor, care scoate 422 de locuri si pregateste podeaua pentru a gazdui containere usoare fixate cu curele. Entitatea Transport Canada a aprobat deja conversia, iar primele trei aeronave modificate vor fi in zbor pana in aprilie.
De asemenea, in Europa, autoritatile de zbor au aprobat incarcarea marfii in nacela, avand pana in prezent avizul Autoritatii Europene pentru Siguranta Aviatiei pentru modificarea facuta de Baltic Colibri Aero si de J&C Aero pe Airbus A320. Este vorba despre un container care ocupa un rand cu trei locuri, cu o capacitate totala de 250 kg. Una dintre limitarile acestor solutii este aceea ca nu pot fi intotdeauna adecvate pentru transportul marfurilor la temperatura controlata sau a celor periculoase.
Aeronavele de pasageri utilizate pentru transportul de marfuri calatoresc atat ca charter, cat si ca zboruri regulate.