Sindicatele lucratorilor din transport si logistica din Belgia cer ca acestora sa li se ofere bonusuri suplimentare pentru a spori atractivitatea muncii lor in conditiile grele din prezent, dar principalele asociatii ale transportatorilor din aceasta tara, Febetra, UPTR si TLV, arata ca, oricat i-ar aprecia pe angajatii care continua sa lucreze cu program normal in timpul pandemiei, pentru a aproviziona magazinele, spitalele si farmaciile si pentru a nu intrerupe lantul logistic, firmele din domeniu nu le pot satisface cererea pentru ca se confrunta cu volume in scadere semnificativa si pentru ca, inclusiv in conditiile in care multi cetateni isi fac stocuri, comenzile tot au scazut deja cu 30%, conform Viapass. Iar faptul ca in numeroase sectoare de activitate au loc inchideri temporare de firme va face ca acest procent sa creasca dramatic.
In plus, chiar si in prezent multe camioane nu pot fi incarcare la capacitate si deci circula in pierdere.
Iar angajatorii trebuie sa respecte regula distantarii sociale pentru fiecare angajat, sa ia masuri suplimentare de siguranta, sa accepte un nivel ridicat de absenteism de la munca, sa plateasca salariile garantate persoanelor bolnave si orele suplimentare ale celor ce lucreaza, sa faciliteze munca de la distanta s.a. Toate acestea presupun costuri, in conditiile in care clientii nu platesc la timp facturile de transport, ceea ce face sa nu se poata obtine profit.
O alta mare problema pentru firmele de transport si logistica este aceea ca sunt "uitate" de guvern cand se decid masuri de sprijin al agentilor economici, din moment ce ele nu sunt obligate sa isi suspende activitatea, ci sa isi asume responsabilitatea sociala.
Toate acestea sunt argumente puternice pentru a raspunde negativ cererii sindicatelor, mai ales in conditiile in care guvernul a luat numeroase masuri pentru angajatii care nu isi pot continua munca. "Sindicatele se insala", subliniaza cele trei asociatii profesionale intr-un comunicat comun. "Sectoarele de transport si logistica nu au aceeasi capacitate financiara ca sectorul de distributie."
Principala preocupare a Febetra, UPTR si TLV este de a sprijini firmele care au fost obligate sa opreasca total sau partial activitatea, dar in urma negocierilor de pana acum nu au reusit sa convinga sindicatele sa isi retraga cererile. Un alt demers pe care il fac cele trei asociatii este de a convinge autoritatile sa ia masuri care sa sprijine aceste industrii, de exemplu, sa scuteasca o vreme firmele de plata asigurarilor sociale si a taxelor.
Sindicatele lucratorilor din transport si logistica din Belgia cer ca acestora sa li se ofere bonusuri suplimentare pentru a spori atractivitatea muncii lor in conditiile grele din prezent, dar principalele asociatii ale transportatorilor din aceasta tara, Febetra, UPTR si TLV, arata ca, oricat i-ar aprecia pe angajatii care continua sa lucreze cu program normal in timpul pandemiei, pentru a aproviziona magazinele, spitalele si farmaciile si pentru a nu intrerupe lantul logistic, firmele din domeniu nu le pot satisface cererea pentru ca se confrunta cu volume in scadere semnificativa si pentru ca, inclusiv in conditiile in care multi cetateni isi fac stocuri, comenzile tot au scazut deja cu 30%, conform Viapass. Iar faptul ca in numeroase sectoare de activitate au loc inchideri temporare de firme va face ca acest procent sa creasca dramatic.
In plus, chiar si in prezent multe camioane nu pot fi incarcare la capacitate si deci circula in pierdere.
Iar angajatorii trebuie sa respecte regula distantarii sociale pentru fiecare angajat, sa ia masuri suplimentare de siguranta, sa accepte un nivel ridicat de absenteism de la munca, sa plateasca salariile garantate persoanelor bolnave si orele suplimentare ale celor ce lucreaza, sa faciliteze munca de la distanta s.a. Toate acestea presupun costuri, in conditiile in care clientii nu platesc la timp facturile de transport, ceea ce face sa nu se poata obtine profit.
O alta mare problema pentru firmele de transport si logistica este aceea ca sunt "uitate" de guvern cand se decid masuri de sprijin al agentilor economici, din moment ce ele nu sunt obligate sa isi suspende activitatea, ci sa isi asume responsabilitatea sociala.
Toate acestea sunt argumente puternice pentru a raspunde negativ cererii sindicatelor, mai ales in conditiile in care guvernul a luat numeroase masuri pentru angajatii care nu isi pot continua munca. "Sindicatele se insala", subliniaza cele trei asociatii profesionale intr-un comunicat comun. "Sectoarele de transport si logistica nu au aceeasi capacitate financiara ca sectorul de distributie."
Principala preocupare a Febetra, UPTR si TLV este de a sprijini firmele care au fost obligate sa opreasca total sau partial activitatea, dar in urma negocierilor de pana acum nu au reusit sa convinga sindicatele sa isi retraga cererile. Un alt demers pe care il fac cele trei asociatii este de a convinge autoritatile sa ia masuri care sa sprijine aceste industrii, de exemplu, sa scuteasca o vreme firmele de plata asigurarilor sociale si a taxelor.