Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O echipă de experți germani în consultanță logistică a investigat modul în care deficitul de personal afectează industria logistică și în care poate fi rezolvată această problemă. Iar Krone a participat activ la proiect și a contribuit cu expertiza sa la diferitele aspecte ale studiului.

Studiul „Acoperirea deficitului de capacitate în logistică: analiza situației – soluții – potențial – pachete de măsuri – foi de parcurs”, publicat la sfârșitul lui ianuarie, a evaluat aproape 200 de răspunsuri și a ajuns la concluzia că industria transporturilor, cu un deficit total de aproximativ 56.000 de lucrători calificați în 2022, este chiar peste nivelul deficitului din domeniul îngrijirii și creșterii copiilor. Iar motivele care descurajează potențialii lucrători calificați să intre în această industrie sunt numărul mare de ore de muncă și slaba lor planificare, perspectivele salariale necompetitive și imaginea neatractivă a profesiei, urmate de schimbările demografice și suspendarea serviciului militar.

Dr. Frank Albers, managing director vânzări și marketing în cadrul Krone Commercial Vehicle Group, declară însă că rezultatele acestui studiu deschid noi oportunități pentru Krone de a răspunde mai bine nevoilor șoferilor și de a alinia dezvoltările sale tehnologice cu ceea ce a constatat studiul. Deoarece compania s-a angajat întotdeauna să îmbunătățească mediul de lucru în multe domenii, o dovadă fiind noul său centru de livrare Trailer Point, cu facilități spațioase, și portalul de livrare online MyKrone.

Automatizarea este o altă soluție Krone care poate îmbunătăți semnificativ mediul de lucru pentru șoferi. De exemplu, noul șasiu automat Box Liner eLTU 50 poate fi ajustat la container prin simpla apăsare a unui buton din cabina camionului, deci toate operațiunile manuale necesare anterior sunt de domeniul trecutului, ceea ce aduce nu doar mai mult confort, ci și mai multă siguranță.

În total, consorțiul care a realizat studiul este format din 16 companii, patru asociații federale și platforma de internet Jobmatch.me, iar rezultatele studiului le oferă firmelor posibilitatea de a răspunde și mai specific nevoilor șoferilor și de a dezvolta soluții adecvate.

Krone a participat în competiție cu șasiul de container Box Liner eLTU 50 cu control automat de la distanță. Acesta a apărut într-un context în care se folosesc încuietori automate sau semiautomate în șasiul containerului, iar procesul de deblocare se realizează manual printr-o eliberare rapidă direct pe dispozitivul de blocare al containerului. Prin urmare, conducătorul auto trebuie să efectueze operațiuni manuale asupra vehiculului și în special să ajusteze manual șasiul la dimensiunea și poziția containerului.

Dar noul Box Liner eLTU 50 complet automat, care poate acoperi toate dimensiunile containerului și pozițiile utilizate în mod obișnuit în porturi, adică 20′ încărcat pe spate, 20′ pe mijloc, 2×20′, 40′ și 45′, permite preselectarea dimensiunii și poziției containerului pe un șasiu multifuncțional cu gât de lebădă, astfel încât să fie disponibil imediat șasiul de care este nevoie. Acțiunea se face din telecomandă, din cabina camionului, sau de la o cutie de comandă de pe șasiu, eliminând până la 30 de operațiuni de încărcare și descărcare pe zi și evitând posibile accidente. Deci volumele transportate cu șase șasiuri convenționale pot fi operate cu cinci astfel de modele de la Krone, ceea ce reprezintă o soluție și pentru criza de șoferi. Extensia spate este setată cu precizie în poziția corespunzătoare și blocată pneumatic cu ajutorul unui motor cu aer comprimat cu funcționare foarte lină, echipat cu un angrenaj și cu senzori cu turbină în mai multe etape. Iar încuietorile care nu sunt necesare sunt mutate în poziție de repaus. După ce containerul a fost plasat în poziție este blocat prin apăsarea unui buton, de exemplu din telecomandă, iar procesul de blocare, dacă a fost corect, este confirmat tot de pe telecomandă.

Pe podium au mai urcat VDL & D-TEC, cususpensia pneumatică MBS Omega, și Schmitz Cargobull, cu semiremorca având protecție antiîmpănare pentru feribot.