Până la 31 martie, șoferii pot lua pauze săptămânale normale reduse consecutive pentru a putea lucra șase zile la rând și a-și crește astfel perioada maximă de conducere bisăptămânală la 96 de ore, anunță autoritățile din UK.
Deși acordul semnat între Uniunea Europeană și Regatul Unit la sfârșitul lunii decembrie a permis continuitatea fluxurilor comerciale între diferitele țări ale Uniunii Europene și UK după încheierea perioadei de tranziție, la 31 decembrie, activitatea de transport rutier de marfă continuă să fie îngreunată de controalele birocratice de la frontieră.
Situația existentă inclusiv la momentul de față a forțat Guvernul Marii Britanii să fie mai flexibil în ceea ce privește respectarea timpilor de condus și odihnă. Astfel, până la 31 martie, șoferii pot lua pauze săptămânale normale reduse de cel puțin 24 de ore consecutive pentru a putea lucra două săptămâni timp de șase zile și a-și crește astfel perioada maximă de conducere bisăptămânală de la 90 la 96 de ore.
De asemenea, tot până la 31 martie, se renunță la declarațiile de siguranță și securitate pentru exportul mărfurilor din Marea Britanie pentru două categorii de deplasări: paleți, containere și vehicule goale deplasate în temeiul unui contract de transport către UE (sau către alte țări pentru care nu erau necesare declarații preliminare plecării înainte de 1 ianuarie 2021), deplasările de mărfuri în vehiculele RoRo în cazul în care există cerința unei declarații sumare de ieșire.
02.10.2020
Ultimul număr: Septembrie 2024
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit